خبرهای داغ:

جشن روز جوان به همت دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد

شریفی مخترع برجسته کشور گفت: تنها راه نجات کشور توجه به اقتصاد مقاومتی است و باید برای رشد و ارتقاء کشور به سمت داخل توجه خود را معطوف نمود.
کد خبر: ۸۶۷۹۷۴۲
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، جشن روز جوان، ۲۷ اردیبهشت در سالن امفی تئاتر شهید بابایی و به همت بسیج دانشجویی ،با استقبال کم نظیر دانشجویان روبرو شد.
در این مراسم ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجیدقرائت شد.مجری برنامه اقای بهرامی از شبکه قزوین به همراه آقای حاجی زاده کمیدین صداوسیما بود که برنامه ی استندآپ کمدی را اجرا کردند.

روح الله شریفی مخترع برجسته کشور از سخنران این مراسم بود و با اشاره به اختراعات خود اظهار کرد: در اختراع ۲۷۹ اختراع در ۱۸ رشته علمی تلاش کردم تا تمامی آنها را از قرآن کریم، احادیث معصومین و روایات بدست آورم.

وی ادامه داد: نگارش کوچکترین قرآن و ثبت رکورد آن به نام ایران در ۷ میلی متر، همچنین نگارش کوچکترین نهج البلاغه جهان در اندازه نوک خودکار از جمله مهمترین اختراعات و ابداعات ما است که افتخاری برای ایران اسلامی و جهان اسلام و تشیع است.

شریفی با اشاره به ساخت میکروسکوپ تک لنزی جهان توسط خود در ایران عنوان کرد: اختراع میکروسکوپ به صورت تک لنز و با ‏ویژگی‌هایی همچون قابل حمل بودن و نیز با وزن کمتر از ۳ گرم با قدرت تصویرداری بسیار بالا و با قابلیت تصویر دهی ‏با نور محیط، با قدرت بزرگ نمایی، بدون نیاز به تنظیم و بدون نیاز به نور خاص است‎.
وی ادامه داد: این ‏مدل میکروسکوپ با این ویژگی در هیچ جای جهان پیدا نمی‌شود و به عبارتی نسل نوین در میکروسکوپ‌های نوری ‏جهان تعریف می‌شود‎.‎
این دانشمند برجسته کشور بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: اینکه امسال به نام «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده نشان از اهمیت موضوع دارد که باید مورد توجه اقشار مختلف مردمی باشد.


شریفی افزود: تنها راه نجات کشور توجه به اقتصاد مقاومتی است و باید برای رشد و ارتقاء کشور به سمت داخل توجه خود را معطوف نمود.
این استاد دانشگاه در پایان با اشاره به تلاش شرکت های بزرگی چون سامسونگ برای برقراری ارتباط با ایران در زمینه های مختلف از جمله پژوهش های مرتبط با میکرولنز تصریح کرد: این نشان دهنده این است که اگر به سمت اقتصاد مقاومتی رفته و در این راه مداومت و تلاش داشته باشیم بی شک دیگر کشورها به سمت ایران خواهند امد تا با نبوغ و توانمندی های ایرانیان استفاده کنند و دشمنان نیز با ترس از قدرت ایران توان مقابله با آن را نخواهند داشت

در ادمه برنامه کیلیپی زیبا از فعالیت های بسیج پخش گردید.
اقای سلیمانی مداح برنامه مداحی زیبایی در وصف حضرت علی اکبر(ع)خواند.

مسابقات جذاب خانم ها و آقایان،رو نمایی از مدل  ضریح شریف حضرت ابولفضل کار استاد باقرزاده، موسیقی زنده آقای حیدری و شکری ، قرعه کشی مشهد مقدس،تجلیل از جوانان موفق از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها