مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در گفتگو با «بسیج» خبر داد

آغاز علمی‌سازی کشاورزی در 4 استان توسط بسیج

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی از اجرای طرح «بسیج علمی سازی کشاورزی» به صورت آزمایشی در چهار استان کشور خبرداد و گفت: این طرح در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به اجرا درخواهد آمد.
کد خبر: ۸۶۷۸۲۶۷
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
محمدرضا جهانسوز مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، از اجرای طرح «بسیج علمی سازی کشاورزی» به صورت آزمایشی در چهار استان کشور خبرداد و گفت: این طرح در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به اجرا درخواهد آمد.

وی ضمن تشریح و تبیین محورها و برنامه های ابلاغی این سازمان درسال جاری درخصوص اجرای موفق طرح «بسیج همگام با کشاورز» افزود: این امر تلاشی در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری توسط نیروی مردمی بسیج است.

جهانسوز با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی کشاورزی شناخته نشده اند، اظهارداشت: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی درنظر دارد طرح شناسایی واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی و زراعی را آغاز کند. اجرای این طرح به شکل  پایلوت در 4 استان مازندران، تهران، خوزستان و اردبیل اجرایی می شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی اضافه کرد: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی همگام با کشاورزان می شود بلاخص کشاورزان خبره و متوسط  تا بتواند با علمی نمودن صنعت کشاورزی، توسعه کشاورزی را محوریت قرار دهد و از فاصله موجود بین علم کشاورزی و کشاورزان بکاهد.

وی تصریح کرد: این طرح برای جلوگیری از خسارت های وارده ناشی از نبود علم محوری ایجاد شده است تا بتواند در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب فعالیت دانش محور و دانش بنیان با توجه به ظرفیت ملی ایجاد کند.

جهانسوز در خاتمه افزود:  اقدام به برگزاری کارگروه های مختلف برای انجام فعالیت های مختلفی داشته ایم و امید واریم بتوانیم اقتصاد مقاومتی را در چرخه تولیدی بازگردانیم و از فضاهای خالی و امکانات موجود در بخش کشاورزی استفاده لازم را ببریم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار