دبیر اجرایی همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا:

شهدا منحصر به زمان خاصی نیستند

خبرگزاری بسیج: دبیر اجرایی همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا گفت: در ترویج فرهنگ شهدا همه دستگاه ها و جریانات کشور باید مشارکت فعال داشته باشند چراکه این گنجینه ها مختص به یک زمان یا جریان خاص کشور نیستند.
کد خبر: ۸۶۷۶۸۱۶
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از کمیته اطلاع رسانی همایش ملی فرهنگ وسبک زندگی شهدا، قدیر فرامرزی گفت: فلسفه برگزاری این همایش ملی که در راستای تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب در رابطه با سبک زندگی اسلامی و ایرانی طراحی شده اقدام عملی برای بازشناسی این روش زندگی است.

وی افزود: سبک زندگی شهدا تجلی سبک زندگی اسلامی و ایرانی است که می تواند مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه امروز ما را رفع کرده و دغدغه های نسل حاضر را رفع کند.

فرامرزی ادامه داد: در جریان برگزاری این همایش نکات مورد غفلت واقع شده سبک زندگی شهدا شناسایی شد و موجب شد تا ضعف های فرهنگی خود ما نیز برجسته شود و بتوانیم در برنامه های آینده آن ها را مورد دقت و توجه قرار داده و اقداماتی برای آن ها در نظر بگیریم.

دبیر اجرایی همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا با اشاره به استقبال دانشگاهیان برای بررسی فرهنگ شهدا گفت: به اذعان خود این افراد این همایش ویژگی های جدیدی دارد که پیش از این در همایش های مشابه وجود نداشت.

فرامرزی اظهار داشت: پس از این همایش باید محتوای تولید شده به شکل آثار فرهنگی و قابل رقابت با تالیفات منتشر شده در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت ارائه شود.

وی مهمترین گام پس از اجرای این همایش ملی را تولید آثار فرهنگی متناسب با گروه سنی کودکان و نوجوانان در حوزه ایثار و شهادت برای نشر فرهنگ و سبک زندگی شهدا در بین آنها عنوان کرد و گفت: انتقال فرهنگ و سبک زندگی این عزیزان به نسل آینده از ضروریات امروز کاری ماست و باید بکوشیم تا با استفاده از صاحب نظران، اندیشمندان، صاحبان فکر و فرهنگ آثار تاثیر گذار و متناسبی در رابطه با این قشر تولید کنیم.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با تاکید بر این که رمز موفقیت جامعه ما به ویژه مدیران و مسئولان در سبک زندگی شهدا نهفته است ابراز داشت: صحبت های کلیشه ای و تکراری ما بدون عمل به محتوای این صحبت ها هیچ نتیجه ای در بر نخواهد داشت و ما نیز برای ادامه راه انقلاب و شهدا و امام شهدا باید سخنانمان را با عمل آکنده کنیم.

فرامرزی با اشاره به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب در خصوص نحوه پیاده سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: قصد ما این است که فضایی پر شور و نشاط با تاسی از زندگی شهدا در بین مردم تببین کنیم که در آن اقتصاد، فرهنگ، تفریح و خانواده در عالی ترین سطح خود نمود پیدا کند و ثابت کنیم که می توان بار دیگر شاهد رشد آوینی ها، باکری ها، باقری ها، فهمیده ها و دیگر شهدا باشیم که البته اتفاقات اخیر منطقه غرب آسیا و حضور جوانان ما در جبهه مقاومت مهر تاییدی بر این روش زندگی شد.

وی افزود: جوانان ما ثابت کردند که فرهنگ و سبک زندگی شهدا مورد استقبال آن هاست و اکنون حضور همین جوانان در جبهه مقاومت علی رغم دلبستگی های دنیوی نظیر همسر و فرزند نمی تواند مانع از رسیدن آن ها به مقام قرب الهی و کسب توفیق خدمت به امت اسلامی شود.

فرامرزی در پایان با بیان اینکه نخستین همایش ما به طور قطع می تواند نقایصی داشته باشد گفت: خوشبختانه با دائمی شدن دبیرخانه این همایش و ادامه دار بودن آن در سال های آینده امیدواریم شاهد حضور اهالی فرهنگ و هنر و استادان و دانشجویان بیشتری برای مشارکت در برگزاری این رویداد ملی باشیم.

همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا اول خرداد ماه در محل تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار