خبرهای داغ:
گزارش/

اینجا، فجر است؛ بیمارستان جانبازان اعصاب و روان

ایست! اینجا، فجر است؛ بیمارستان جانبازان اعصاب و روان، مردانی که سال های نه چندان دور، برای طلوع دوباره آسمان زندگیمان، از خود گذشتند و اکنون به بهای آسایش ما، در آسایشگاه اعصاب و روان فجر، زجر می کشند، زجر دوری از خانواده، زجر بی مهری ما و ...، اینجا فجر است!
کد خبر: ۸۶۷۵۶۴۰
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸

از  ورودی بیمارستان فجر، وقتی  می خواهی وارد شوی، تابلو ایستی است که برای بصیران این روزگار، معنای دیگری دارد، این ایست، جدای از ایست راهنمایی و رانندگی است، این ایست، خود یک راهنمائیست، راهنمایی برای رجعت به وجدانمان؛ وجدان هایی که شاید بیدار باشند! این ایست؛ توقفی است به همه خودخواهی هایمان، تلنگری است برای همه مسئولان و هشداری است به همه نوجوان و جوانانمان که مواظب باشیم به کجا گام می گذاریم، مراقب باشیم به دیدار چه بزرگ مردانی می رویم که برای راحتی وجود ما، وجود مبارکشان را آماج تیرهای دشمن کردند، تا جایی که به روان خود نیز استراحت ندادند.

اینجا با همه جا فرق دارد، حتی کادر درمانی این مرکز نیز انسان های دیگری هستند، طوری که مختصر مصاحبت با آن ها، احساس لبریزشان را سر ریز می کند و چه زیباست خدمت به جانبازان سرزمینمان و چه توفیقی دارند این کادر درمانی که می توانند با حماسه سازان کشورشان دمخور شوند.

کمی قدم پیش می گذاریم، بزرگ مردی به استقبالمان می آید که به نوعی پدر معنوی جانبازان این بیمارستان است؛ سعید کنعانی، پای صحبتش که بشینی، دنیایی حرف دارد از دنیای به ظاهر کوچک، بزرگ جانبازان این مرکز.

گفتگو با سعید کنعانی(مدیر آسایشگاه جانبازان فجر)


ما باید بیمارستان فجر را به جوانان بشناسانیم، اگر جوانان به این بیمارستان سر بزنند، می بینند چه عزیزانی در این مکان بستری هستند، دلیرمردانی که حتی بعد روانی وجود خودشان را نیز در طبق اخلاص نهادند تا صاحب این امنیت در جای جای ایران زمینمان باشیم که با وجود ناآرامی های گسترده در منطقه، مرزهایمان نیز از امنیت کامل برخوردار است و این امنیت آسان به دست نیامده و می توان با حضور در بیمارستان فجر، بهای این آسایش را یافت.

کنعانی با اشاره به اینکه از سال 1371 با این جانبازان مانوس شده، اقرار کرد؛ همه آنچه در زندگی خود دارم به برکت همین جانبازان اعصاب و روان است که با حضور در جمع آن ها معنای واقعی زندگی را احساس می کنم.

یکی از مسئولانی که همیشه پا به رکاب دیدارهای از این جنس بوده، همراه ماست، برای گفتگو نه نمی گوید ولی برای گفتن احساسش از این دیدار، واژه ها را غریبه می یابد.

گفتگو با علی داداش زاده(معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا)


اگر امروز شاهد آسایش و آرامش در ایران اسلامی هستیم، همه مرهون خدمات و از جان گذشتگی های عزیزانی همچون جانبازان بیمارستان فجر است که به بهای آسایش ما، آسایش خود را فدا کردند.

داداش زاده با بیان اینکه جنگ ما هنوز تمام نشده، افزود: شیوه جنگ در دنیای مدرن امروز، عوض شده و همانگونه که دیروز قهرمانان میدان جنگ جانبازان بودند، امروز باید جوانان با الهام از آرمان های شهدا و امام راحل و مسلح شدن به علم روز، قهرمانان عرصه جنگ نرم باشند.

پیشتر می روی و وارد سالن که می شوی، احساس از در و دیوار این فضا می بارد، چه مردمان نازنینی هستند این جانبازان که با جانبازی روانشان، روایتگر فرهنگ جبهه های عشق و ایمانند.


جانبازان این مرکز نیز هریک به فراخور اندک زمانی که گفتگو می کردند، همه حرفشان این بود که در همه حال، خدا را مدنظر داشته باشیم و چه جمله پرمغزی بود که می شود در باره این تک جمله، کتابی را نگارش کرد و کاش افرادی که به عیادت این عزیزان می آیند به خصوص مسئولان، تاملی در این یک جمله جانبازان داشته باشند که می تواند تحولی شگرف در زندگی فردی و اجتماعی همه ما داشته باشد.

اینجا بیمارستان فجر بود!

میرحسین بنی هاشم

ارسال نظرات
آخرین اخبار