فرزند ارشد کربلایی کاظم ساروقی؛

رعایت لقمه حلال جامعه را الهی می‌کند

فرزند ارشد کربلایی کاظم ساروقی گفت: لقمه حلال اصلی است که اگر در بین مردم رعایت شود جامعه را الهی می‌کند و آن زمان کربلایی کاظم رعایت می‌کرد.
کد خبر: ۸۶۷۵۲۸۷
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، کربلایی محمد کاظم کریمی ساروقی در سال 1300 در روستای ساروق از توابع شهرستان اراک به دنیا آمد و در امامزادگان 72تن ساروق مورد لطف پروردگار قرار گرفت.

کربلایی کاظم با اینکه سواد خواندن و نوشتن نداشت به یک‌باره حافظ کل قرآن کریم شد، مرحوم کربلایی کاظم کریمی ساروقی در سال 1377 در شهر مقدس قم دارفانی را وداع گفت و در قبرستان نو به خاک سپرده شد.

حاج اسماعیل کریمی فرزند ارشد کربلایی کاظم ساروقی در جمع پاسداران سپاه روح‌الله استان مرکزی در بقعه متبرکه امامزاده 72 تن ساروق با اشاره به چگونگی حفظ قرآن کریم مرحوم پدرش اظهار داشت: کربلایی کاظم اگرچه از نعمت سواد بی‌بهره بود ولی نسبت به انجام فرایض دینی، پرداخت خمس و زکات و خواندن نماز شب جدیت داشت.

فرزند ارشد کربلایی کاظم با اشاره به خصایص بارز مرحوم کربلایی کاظم گفت: پدرم در زندگی سه چیز را بسیار رعایت می‌کرد، او هرگز لقمه حرام نخورده و از لقمه شبهه‌دار دوری می‌کرد همچنین هرگز نماز شب خود را ترک نکرد.

وی افزود: کربلایی کاظم همیشه خمس و زکات مالش را پرداخت می‌کرد از این رو بود مورد عنایت خداوند قرار گرفت و با دیدن یک خواب در بقعه امامزاده 72 تن ساروق در سن 27 سالگی حافظ کلام وحی شد و کربلایی کاظم ساروقی پیرمرد ساده دل معجزه قرآنی قرن نام گرفت.

حاج اسماعیل کریمی فرزند ارشد کربلایی کاظم ساروقی تصریح کرد: در زمان حیات وی بسیاری از مراجع از جمله آیات عظام بروجردی، سید احمد خوانساری، سید صدرالدین صدر، سید محمد هادی میلانی، دستغیب، علامه طباطبایی، مکارم شیرازی با فراخواندن وی به سوی خود بر معجزه خدایی و حافظ قرآن بودن وی با دست نوشته‌هایی صحه گذاشتند.

فرزند ارشد کربلایی کاظم ساروقی در ادامه گفت: از جمله ویژگی‌هایی که در آزمایش‌های مختلف از کربلایی کاظم مشاهده شد این بود که می‌توانست با وجود بی‌سوادی عبارات قرانی را در میان کتاب‌های عربی و فارسی تشخیص دهد یا تعداد حروف سوره‌ها و اطلاعاتی در مورد تکرار حرف‌ها بیان می‌کرد.

وی یادآور شد: عشق و علاقه وافر او به آموختن قرآن و عدم بضاعت مالی برای تحصیل و عمل به آنچه تا آن روز آموخته بود از جمله علل موفقیت ایشان بود.

فرزند ارشد کربلایی کاظم ساروقی تصریح کرد: ایشان معتقد بود که لقمه حرام معرفت آدمی را در هم می‌ریزد اگر لقمه حلال اصلی است که اگر در بین مردم رعایت شود جامعه را الهی می‌کند و آن زمان کربلایی کاظم رعایت می‌کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات