یادداشت/ هجوم به ارزشها در غفلت مردم و مسئولان ‎

کد خبر: ۸۶۷۵۰۹۱
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در مسافرت و یا حتی پارکها و تفرجگاهها با مواردی از کشف حجاب بانوان در داخل خودرو و یا در مکانهای عمومی و در منظر عموم مردم برخورد کرده و از این فاجعه فرهنگی و بلای عمومی که روز به روز در حال گسترش است، ابراز تاسف و ناراحتی و نگرانی کنید و این سوال را از خود بپرسید، علت این ولنگاری دینی و فرهنگی چیست و چرا ما باید در جامعه اسلامی و شیعی خودمان شاهد این بی تقوایی و بی مبالاتی اخلاقی و فرهنگی باشیم و اصولا چرا باید یک بانوی جوان ایرانی _ شیعی به خود اجازه چنین اقدام هنجار شکنانه ضد دینی و مذهبی را بدهد.

سوالی که به ذهن می رسد، این است که نقش حاکمیت در برخورد با این فاجعه فرهنگی چیست و چرا دولتمردان با این مساله برخورد جدی نمی کنند؟ چرا نیروی انتظامی کشور جمهوری اسلامی که وظیفه ذاتی حفظ امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه اسلامی را بر عهده دارد اراده جدی بر برخورد با این منکرات رو به گسترش را ندارد؟ و دهها پرسش دیگر که ذهن هر کس را در برخورد با این منکرات به خود مشغول می کند.

نگرانی اینجاست که اگر برخورد جدی با این موارد ضد دینی و فرهنگی صورت نگیرد شاهد گسترش روزافزون این منکرات در جامعه خواهیم بود که در این صورت مقابله با این پدیده شوم بسیار سخت و یا غیر ممکن خواهد بود.

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه الهی و تکلیف همگانی برای همه مردم و مسئولان است که اگر نسبت به این فریضه دینی و الهی بی تفاوت باشیم تبعات گسترش فساد در جامعه دامنگیر همه جامعه خواهد شد چراکه اگر در مورد این پدیده شوم، حداقل چند نفر اعتراض می کردند، به طور حتم این افراد به هیچ وجه جرات انجام معاصی در روز روشن و ملاعام را نداشتند.

به نظر می رسد طرح گشت نامحسوس نیروی انتظامی برای برخورد با متخلفان و هنجارشکنان، طرح ضروری و مناسبی برای برچیدن بساط گناه و معصیت در جامعه باشد که بنا به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب باید بدون هیچگونه ملاحظه کاری از سوی نیروی انتظامی به جدَ عملیاتی شود.

در کنار برخورد عملی با این پدیده، باید نهاد های فرهنگی کشور نیز از جمله حوزه های علمیه، صدا و سیما و آموزش و پرورش، فعالیت های فرهنگی و دینی را سرلوحه کارهای خودقرار داده و با تولید برنامه های دینی و فرهنگی مناسب و کاربردی به مقابله با جنگ نرم دشمن به پا خیزند.

خانواده به عنوان مقدس ترین و در عین حال موثرترین نهاد جامعه نقش به سزایی در نوع تربیت افراد جامعه ایفا می کند، از این رو با تقویت بنیاد خانواده ها و تغذیه فکری و روحی و دینی این نهاد می توان از بسیاری از معضلات ضدفرهنگی و دینی جامعه کاست و مشکلات جامعه را حل کرد.

سالهاست که بنابه فرمایش رهبری، جنگ نرم دشمن علیه باورها و اعتقادات و فرهنگ و دیانت مردم از سوی دشمنان انقلاب اسلامی آغاز شده و هر روز ابعاد گسترده ای از این جنگ افشا می شود که یکی از مهمترین و موثرترین ابعاد این جنگ، مقابله با عفت، غیرت و حجب و حیای زن و مرد ایرانی است.

غربی ها در راستای رسیدن به اهداف شوم خود با در اختیار داشتن امکانات بزرگ رسانه ای و مالی و با تولید برنامه ها و فیلم های مبتذل و اشاعه دهنده فرهنگ منحط غرب، تلاش در انحطاط اخلاقی و استحاله دینی و فرهنگی جوان ایرانی می کنند و ما برای مقابله با این توطئه شوم استکبار، چاره ای جز تعمیق اعتقادات دینی افراد و گسترش اخلاق اسلامی و آشنایی نسل جوان جامعه با آموزه های دینی و عرفانی و اخلاقی دین مبین اسلام نداریم.

برای آشنایی نسل جوان جامعه با آموزه های ناب اسلامی، بهترین راهکار، علاقمند و جذب کردن نوجوانان و جوانان به مساجد است که تاثیر بسزایی در تربیت دینی نسل جوان خواهد داشت.

حجت الله رجبی


ارسال نظرات