در قالب اردوهای هجرت؛

بیش از 600 مدرسه آذربایجان شرقی مرمت می شود

کد خبر: ۸۶۷۴۴۰۷
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱

خبرگزاری بسیج: رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی در نشست هماهنگی برگزاری اردوهای هجرت 3 دانش آموزی سال 95، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و با بكار گيري بيش از 9 هزار بسيجي در قالب اردوهاي هجرت دانش آموزي، بيش از 600 مدرسه استان مرمت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، سیدصفر قائمی افزود: سازمان بسيج دانش آموزي بيش از 263 هزار دانش آموزي بسيجي دارد که در صورت همكاري آموزش و پرورش در تامين مصالح، مي توانيم 50 هزار بسيجي را در اين عرصه فعال کنیم.

وی هدف از اجراي اين طرح را تحقق بخشيدن به فرمایش های رهبر فرزانه انقلاب مبني بر بكارگيري و غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان دانست و بیان داشت: سازمان بسيج دانش آموزي سپاه عاشورا با پيگيري مداوم برای شركت دانش آموزان در عرصه هاي مرمت، بهسازي و زيبا سازي مدارس به خصوص در ايام تابستان، برنامه هاي سازندگي اردوهاي طرح هجرت3 را به همه نواحي و حوزه هاي استان ابلاغ مي كند.

قائمی ادامه داد: در اين دوره از اردوهاي هجرت دانش آموزي، قشر بسيج طلاب و بسيج فرهنگيان نيز حضور مستمر داشته و فعاليت هاي فرهنگي و مذهبي خواهند داشت.

وی با تاکید بر برگزاری صدرصدی اردوهای هجرت 3 دانش آموزی در سال 95، خاطرنشان کرد: همه شركت كنندگان در اين طرح از بيمه حوادث برخوردار هستند.

این مقام مسئول، یادآوری کرد: در سال 94، مرمت، بهسازي و زيبا سازي تعداد 485 مدارس استان از سوی 51 مركز مقاومت و نواحي بسيج با مشاركت هفت هزار و630 بسيجي در قالب طرح هجرت 3 انجام شد که برای بهسازي و زيباسازي اين مدارس در سال گذشته سه ميليارد و 250 ميليون ريال از اعتبارات بسيج سازندگي هزينه شد.

نخستین نشست هماهنگی برگزاری اردوهای هجرت 3 دانش آموزی آذربایجان شرقی با حضور معاونت های اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و اداره کل آموزش و پرورش استان و مسئول بسیج دانش آموزی، طلاب و فرهنگیان در اتاق جلسات بسیج سازندگی آذربایجان شرقی برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار