خبرهای داغ:
برای نخستین بار صورت می‌گیرد

تشکیل کمیته بهداشت و درمان در ستاد ارتحال امام شیراز

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شیراز گفت: امسال برای نخستین‌بار کمیته بهداشت و درمان نیز در ستاد ارتحال امام خمینی(ره) این شهرستان تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۳۸۳۹
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶

علی حیدری در حاشیه نخستین نشست کمیته‌های اجرایی ستاد ارتحال امام خمینی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: افزون‌بر کمیته‌های امنیتی، پشتیبانی، فرهنگی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات و کمیته اعزام، کمیته دیگری با عنوان بهداشت و درمان نیز به برنامه‌های اعزام زائران حرم مطهر امام خمینی افزوده ‌شده است.

وی افزود: اعضای این کمیته ضمن مراقبت از بهداشت جسمی، ایجاد امنیت غذایی، جلوگیری از اقدامات بیوتروریستی در مسیر اعزام زائران مرقد مطهر امام خمینی(ره) را نیز فراهم می‌کنند.  

این مسئول با بیان اینکه تشکیل کمیته بهداشت و درمان در ستاد ارتحال شهرستان‌ها، منحصر به شیراز است، افزود: امنیت کاروان‌های اعزامی به مناطق مختلف باید از تمام لحاظ‌ها تأمین شود و امسال تأمین سلامت غذایی افراد کاروان اعزامی به مراسم ارتحال امام یکی از مؤلفه‌هایی است که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام می‌گیرد.

حیدری خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته هیچ‌گونه مشکل غذایی پیش نیامده بود.

وی همچنین گفت: امسال در مورد مسافران نوروزی شیراز نیز مسائل بهداشتی و غذایی را مدنظر قرار دادیم که بر مراکز طبخ غذا نظارت کامل انجام گرفت تا تبلیغات سوء در این مورد از سوی رسانه‌های بیگانه صورت نگیرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شیراز با بیان اینکه جلسه امروز کمیته‌های 6 گانه ستاد ارتحال امام خمینی(ره) شهرستان شیراز به‌صورت مقدماتی برگزار شد، گفت: کمیته‌های مختلف این ستاد از این‌ پس بین خود نشست‌هایی را برگزار و  وظایف مورد نظر را تقسیم و اجرا می‌کنند.

وی اضافه کرد: برخی از وظایف این ستاد، مربوط به اعزام و بعضی موارد نیز ویژه برگزاری مراسم در شهر و روستاها است.

حیدری تصریح کرد: امید است با یک برنامه‌ریزی مدون بتوانیم امسال با اجرای برنامه‌ای در شان بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی و معمار کبیر انقلاب در راستای انتقال اندیشه‌های ایشان به نسل جوان گام برداریم.

به گزارش فارس، در نخستین نشست کمیته‌های اجرایی ستاد ارتحال امام خمینی(ره) شیراز که به ریاست حیدر عالیشوندی فرماندار این شهرستان ترتیب یافت، اعلام شد: 350 مبلغ در سالگرد ارتحال امسال به نقاط مختلف فارس اعزام و در 150 نقطه این استان مراسمی در این زمینه توسط 150 روحانی انجام می‌گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها