همایش خانوادگی اصول تغذیه سالم با همکاری شهرداری و شورا در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) شهر وحدتیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۷۲۹۹۴
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج دشتستان یکی از اساتید دانشگاه تهران در این همایش به مقایسه کشورهای پیشرفته و غیر پیشرفته در امور تغذیه پرداخت و گفت:در کشورهای پیشرفته که بحث ایمنی غذا و اصول پیشگیری اهمیت خاصی دارد بیماری های غیرواگیردار مثل پوکی استخوان،دیابت و چربی خون و در کشورهای غیر پیشرفته بیماری های پایدار و واگیردار مثل ایدز و بیماری های مقاربتی در اولویت درمان قرار دارد.

دکتر کمالی زاده با اشاره به بیماری های شایع در مناطق مختلف جهان، افزود: یکی از بیماری های شایع در جهان کبد چرب است که در این بیماری فرد دچار افزایش وزن،سوء هاضمه و زردی پوست می شود و در این شرایط فرد بیمار با خوردن میوه و سبزیجات،خوردن ماهی،مصرف کم گوشت قرمز می توند به درمان آن اقدام کند.

وی تصریح کرد:دومین بیماری شایع در جهان به بیماری دیابت بر می گردد که علایم دفع ادرار زیاد،احساس تشنگی و گرسنگی زیاد،افزایش قند خون بواسطه مصرف نوشابه در فرد بیمار مشاهده می شود که برای درمان این بیماری باید از خوردن غذاهای پرچرب پرهیز شود و با مصرف میوه و سبزیجات در طول روز و هم چنین پیاده روی های روزانه در رفع بیماری دیابت اقدام کرد.

دکتر کمالی زاده هم چنین به بیماری کم خونی اشاره و اضافه کرد: این بیماری در مناطق جنوبی بیشتر شایع است و برای درمان آن مصرف شیر وفراورده های لبنی ،جگر،غلات،بادام زمینی،اسفناج به فرد بیمار توصیه می شود.

وی در پایان این همایش به سوالات شهروندان  درموضوعات تنوع غذایی و تعادل غذایی پاسخ داد.

انتهای خبر


 

 

 

ارسال نظرات