یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

قهر مقامات نفتی، طرح فریز نفتی را به شکست می‎کشاند

حجت الله عبدالملکی گفت: اینکه مقامات نفتی ما قهر کنند و به هیچ وجه حاضر به کاهش میزان فروش نفت نباشند منجر می‎شود که عربستان بحث فریز نفتی را با شکست مواجه خواهد کند.
کد خبر: ۸۶۷۲۸۶۴
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰

حجت الله عبدالملکی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه ایران در طرح فریز نفتی بپیوندد یا خیر اظهار داشت: ایران حتما در طرح فریز نفتی شرکت کند با توجه به اینکه می‎توانیم با کاهش عرضه نفت خام، قیمت ناشی از  درآمد را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه با کاهش 10 درصدی میزان تولید نفت خام، سایر فراورد‎های نفتی را 30 درصد افزایش دهیم افزود: چنین روشی درآمد نفتی را افزایش داده است در شرایطی که حوزه نفت و انرژی نفت به شدت سیاسی است؛ دیپلماسی مناسب به شدت موثر است.

 این اقتصاددان اذعان داشت: با دیپلماسی می‎توان گاهی بحث اظهار نظرات متفاوت ارائه داد گاهی اظهار نظر میدان عملی در کف بازار باشد در زمینه فروش نفت مقامات ما باید مراحل دیپلماسی را انجام دهند و تلاش کنند در عرصه عمل سهم کمتری فروش نفت خام را در نظر بگیرند.

 این اقتصاددان خاطر نشان کرد: همراهی و همکاری الزامی است  عربستان برای اینکه  مساله اجماع را بهم بزند بهانه جویی می کند نباید بهانه را به دست آنها داد  باید در زمینه کاهش عرضه همکاری کنیم.

وی در خاتمه افزود: اینکه مقامات نفتی ما قهر کنند و به هیچ وجه حاضر به  کاهش میزان فروش نفت نباشند منجر می‎شود که عربستان بحث فریز  نفتی را با شکست مواجه خواهد کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار