برخی از مشکلات کار و کارگر در شهرک صنعتی کمیجان

کارگران از ارزشمند ترین طبقه و سودمند ترین گروه در جامعه ها هستند و چرخ عظیم جوامع بشری با دست توانای کارگران در حرکت و چرخش است، روز جهانی کار و کارگر بهانه ای شد تا به سراغ آن هایی رویم که مدت‌هاست اسم و رسمشان به فراموشی سپرده شده است و نه نامی از قامت رنجیده آنهاست و نه رسمی از آن رخساره پریشانشان
کد خبر: ۸۶۷۰۲۸۲
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳

شهرک صنعتی کمیجان به عنوان تنها منطقه صنعتی در شهرستان کمیجان است که در حدود ۱۰ شرکت در آن فعالیت می کند، اما مشکلات و کمبود های فراوانی دارد که از زبان تعدادی از کارگران خواهیم شنید.

 

کارگری می گوید: اوضاع کار در کشور ما با توجه به شرایطی که داریم، مناسب نیست، به همین دلیل کارفرمایان به خود اجازه می دهند که هرگونه که بخواهند با ما رفتار کنند، و امنیت شغلی درستی نداریم.

 

کارگر دیگری پیشنهادی داشت و گفت: اگر پیمانکاران بتوانند کارگران را در کار سهیم کند، مسلما بهتر جواب خواهد گرفت، ما اگر در آن کاری که انجام می دهیم سهام داشته باشیم، هم درآمد بیشتری خواهیم داشت و هم روند کار سریعتر خواهد شد.

 

تعدادی از کارگران که غیر بومی کمیجان بودند گفتند: برخی از رئیسان کارخانه ها، همزمان در چند شهرک صنعتی فعالیت می کنند و از نزدیک مشکلات ما را نمی بیند، به نظر ما رئیس باید بالای سر کار باشد تا کسری های کار و کارگران را تامین کند، مدت هاست درخواستی داشته ایم که هنوز اجابت نشده است و موفق نشده ایم به صورت حضوری رئیس را ببینیم.

 

کارگران به ورود و خروج در شهرک صنعتی کمیجان اعتراض داشتند و معتقدند: برای کنترل ورودی و خروجی هر شهرکی باید یک واحد حراست در ورودی خود داشته باشد که شهرک صنعتی کمیجان فاقد این واحد است وهیچ گونه نظارتی بر وسایل ورودی و خروجی وجود ندارد.

 

یکی از کارگران هم می گوید: با اوضاع رکود کنونی تعداد واحد های فعال این شهرک صنعتی روز به روز کمتر می شود و اگر این وضع ادامه پیدا کند، تعدادی از کارگاه ها تعطیل خواهد شد که مسلما برخی از کارگران بیکار می شوند، و برای پیشگیری از این اتفاق باید مسئولین از تولید کنندگان حمایت کنند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/


منبع:سلام کمیجان

ارسال نظرات