رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر :

پیگیری جدی اجرای طرح آمایش در دانشگاه پیام نور استان بوشهر

رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: طرح آمایش فرصت خوبی برای توسعه کیفیت آموزش عالی است بنابراین آن را به‌صورت جدی در دانشگاه پیام نور استان بوشهر پیگیری خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۶۶۹۲۰۴
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶


 به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ محمدرضا بحرانی صبح امروز در آیین تجلیل از اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور بوشهر اظهار داشت: توسعه در نیروی انسانی و در  بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و صنعتی به‌وسیله معلم ایجاد می‌شود.

وی افزود: اگر دیدگاه ما این باشد که انسان بی‌نهایت قابل تعالی است، معلم می‌تواند او را به اوج تعالی برساند و این مبین رسالتی است که به معلم در عرصه خلقت سپرده‌ شده است.

بحرانی در ادامه به طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان راهبردی برای تحول در نظام آموزش عالی اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف چابک‌سازی دانشگاه و بازتولید ساختارها که قابل‌انعطاف باشد، ارائه‌ شده است.

وی مزیت دیگر این طرح را تقویت کارآفرینی در دانشگاه‌ها دانست و گفت: این طرح سبب توانمندسازی دانشگاه‌ها در حوزه کارآفرینی شده و همچنین موجب رویکرد دانشگاه به سمت تولید ثروت از علم خواهد شد.

بحرانی تأکید کرد: البته این رویکرد به علت مشکلات مالی نبوده، بلکه رویکرد وزارت علوم به سمت دانشگاه‌های کارآفرین است.

وی افزود: طرح آمایش فرصت خوبی برای توسعه کیفیت آموزش عالی است بنابراین آن را به‌صورت جدی در دانشگاه پیام نور استان بوشهر پیگیری خواهیم کرد و اساتید می‌توانند ایده‌ها و نظرات خود را در این خصوص ارسال کنند.

رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: یکی از مسائلی که می‌توان برای آمایش دانشگاه پیام نور استان بوشهر در نظر گرفت، ایجاد پژوهشکده‌ها و مراکز کارآفرینی و رشد است و توسعه دانشگاه با توجه به نیازهای هر منطقه خواهد بود.

در این مراسم فرماندار بوشهر نیز گفت: من مسئول راه‌اندازی دانشگاه پیام نور واحد خورموج بوده‌ام و خود را جزو خانواده پیام نور می‌دانم.

 عباس جمشیدی با اشاره به‌ضرورت توسعه زیرساخت‌های آموزش عالی گفت: معتقدم که توسعه یک مرکز آموزش عالی می‌تواند به توسعه استان کمک کند و دانشگاه‌ها باید به دنبال این باشند که نیازهای ما در استان چیست.

وی ادامه داد: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی نام‌ گرفته است، نقش دانشگاه می‌تواند بسیار پر رنگ باشد و دانشگاه‌ها می‌توانند اتاق فکر این موضوع باشند.

جمشیدی افزود: ما یک استان صنعتی هستیم، ولی به علت عدم پرورش متخصصین در این حوزه نتوانستیم از ظرفیت‌های بخش صنعت بهره ببریم بنابراین باید متخصصان موردنیاز را با کیفیت آموزشی بالا داشته باشیم و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های استان باید بتوانند چرخ صنعت استان را بگردانند.

 فرماندار بوشهر تأکید کرد: رویکرد ما در دانشگاه باید ارتباط با صنعت باشد و برای این موضوع نیاز است که برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

گفتنی است در این مراسم که با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و امور فرهنگی دانشگاه پیام نور استان برگزار شد، کارگاه هم‌اندیشی و معرفت‌افزایی اعضای هیأت علمی با عنوان معنویت‌های نوظهور، فرصت‌ها و چالش‌ها برگزار شد.

همچنین به قید قرعه به سه نفر از اعضای هیأت علمی و اعضای خانوادهایشان کمک‌هزینه اعزام به مشهد مقدس اهدا شد و از سه نفر از اعضای هیأت علمی که بیشترین همکاری را با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور داشتند، تقدیر به عمل آمد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار