قیمت خودرو طی هفته گذشته در حالی افزایش یافته که همچنان مردم از کیفیت و خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی ناراضی هستند .
کد خبر: ۸۶۶۸۴۰۳
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج، در جلسه آخر شورای رقابت قیمت محصولات سایپا0.4 درصد و ایران خودرو 1.8 درصد گرانتر شد که این  میزان افزایش‌ها در بازار به مراتب بیشتر خواهد بود.
با توجه به این موضوع در حال حاضر بازار خودرو راکدترین روزهای خودش را می گذراند و انتظار نمی رفت شورای رقابت با این کیفیت نامطلوب و خدمات پس از فروش بسیار ضعیف خودروها، قیمت‌ها را اینچنین افزایش دهد.
افزایش قیمت خودرو در حالی رخ داد که اکثر مردم با توجه به لغو تحریم‌ها و شرایط پسابرجامی انتظار کاهش هزینه های تولید و در پی آن کاهش یا حداقل تثبیت قیمت ها را داشتند.

 از طرف دیگر به دلیل بی کیفیت بودن برخی خودروهای داخلی همه ساله شاهد از دست دادن جان بسیاری از هموطنانمان در جاده های کشور هستیم که با این وضعیت افزایش قیمت خودروها کار درستی به نظر نمی رسید.

تعطیلی قطعه سازان داخلی بخاطر واردات بی رویه
ناصرعاشوری، عضو کمسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور، با اشاره به  افزایش قیمت خودرو اظهار داشت: متاسافنه در حال حاضر نارضایتی مردم و مشتریان از خودروهای داخلی به حدی رسیده که این عمل موجب افزایش واردات خودروهای خارجی شده است.
وی ادامه داد: نظر من در رابطه با عمل حمایتی شورای رقابت از خودروسازان اینست که بهتر است تا نظرات و حرف های مردم را هم در زمینه مشتری مداری و وضعیت کیفیت خودروها مد نظر قرار دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با توجه به اینکه این افزایش قیمت مردم را به طرف خودروهای خارجی سوق می‌دهد بیان داشت: طبیعتا در شرایط فعلی باید به سمت رقابتی شدن اقتصاد پیش برویم که اگر خودروسازان ما واقعا در شرایط اقتصادی رقابتی قرار بگیرند قطعا با مشکلات عدیده ای روبرو خواهند شد.

عاشوری با اشاره به تعطیلی بسیاری از کارخانجات تولیدی قطعات خودرو اظهار داشت: بیشتر کارگاه‌های تولیدی قطعات خودرو بخاطر واردات بی رویه قطعات چینی رو به ورشکستگی گذاشته اند و در حال تعطیل شدن هستند.
وی افزود: با در نظر گرفتن شرایط فعلی حتی اگر میزان بسیار اندکی هم افزایش قیمت داشته باشیم موجب نارضایتی مردم و سوق دادن آنها به سمت خودروهای خارجی خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: ایران خودرو و سایپا در یک برهه زمانی کیفیت و خمات پس از فروش محصولات خود را افزایش دادند که بعد از مدت کوتاهی به فراموشی سپرده شد از طرفی دیگر موضوعی که نارضایتی بیش از پیش مشتریان این دو خودروساز را افزایش می دهدوضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی است که باید فکری به حال آنها کرد.
افزایش قیمت خودرو کمی دور از انتظار بود

 علی اکبرناصری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  نیز در گفت و گو با خبرنگار سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با اشاره به افزایش اخیر قیمت های خودرو با توجه به کیفیت آنها اظهار داشت: چنین افزایش قیمتی کمی دور از انتظار بود چراکه شورای رقابت باید قبل از چنین اقدامی ارتقای کیفیت خودروهای داخلی را مورد نظر قرار می داد و پس از آن افزایش قیمت ها را بر حسب کیفیت اعمال می کرد.
وی ادامه داد: در هر صورت صنعت خودروسازی در کشور ما جزء یکی از صنایع مادر محسوب می شود که هم در رونق اقتصادی و هم مسائل اقتصادی از جمله اشتغال و بیکاری موثر خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در پایان خاطر نشان کرد: صنعت خودرو سازی در کشور باید به سمت بومی سازی حرکت کند و درواقع باید با تامین نیازهای داخلی به سمت صادرات در عرصه‌های مختلف حرکت کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار