خبرهای داغ:
امام جمعه شیراز:

«زمان‌شناسی» مهم‌ترین ویژگی شهید مطهری بوده است

آیت‌الله ایمانی بر لزوم تعمیق معنویت در جامعه تأکید کرد و گفت: تعميق معنويت، نیاز امروز جامعه و محيط است و اگر ما لحظه‌اي از معنويت غافل شويم، باخته‌ايم چون اگر در دنیا هیچ چیزی نداشته باشیم، اما معنويت داشته باشيم بر آنچه دنيا دارد غلبه پيدا مي‌كنيم.
کد خبر: ۸۶۶۷۹۵۱
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴
آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۱۱ اردیبهشت در دیدار با مسئولان نهاد نمایندگی ولی فقیه و همچنین اعضای عقیدتی ـ سیاسی سپاه فجر این استان که در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت آیت‌الله مطهری برگزار شد، با تصریح اینکه در تاريخ دين و مذهب و مكتب، همواره قدرت و سلاح بايد همراه با بصيرت و آگاهي، اندیشه و فکر به دنبال آن معنويت و اخلاص باشد، گفت: اگر در نظام اسلامي قدرت توأم با بصيرت نباشد با آنچه ديگران دارند تفاوتي پيدا نمي‌كند؛ قدرت هر روز دست يك مجموعه است از آغاز دنيا تا آخر دنيا گذشته اين چنين بوده و آينده هم اين چنين خواهد بود.
آیت‌الله ایمانی ادامه داد: آنچه براي نظام اسلامي مطرح است اين است كه اين قدرت همراه با بصيرت باشد يعني بداند اين قدرت را كجا به كار گيرد و در چه مسيري از آن استفاده كند و بصيرت به تنهايي پاسخگو نيست بلکه باید توأم با معنويت و اخلاص باشد. اگر بصيرت و معنويت كنار قدرت قرار گرفت اين قدرت، قدرت الهي شده و قدرتي مي‌شود كه بركات و نتايج آن شامل حال مظلومان مستضعفان و محرومان جامعه مي‌شود اما اگر فاقد بصيرت شد و كوركورانه به كار گرفته و طبق دستور اجرا شد و دستوري كه صاحب دستور در حد دادن دستور نبوده چون ولايتي براي او نبوده است طبيعتاً اين قدرت در يك مسير انحرافي راه خود را دارد طي مي‌كند و چه مشكلات و معضلاتي كه براي جامعه بشري به دنبال دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: آنچه امروزدر جهان مي‌بينيم قدرت توأم با بصيرت و آگاهی نیست، بلکه قدرتي است كه براي اينكه بهتر مافوق بتواند از آن استفاده كند حتي اجازه انديشيدن هم به زيردست نمي‌دهد تا چه رسد به اينكه اين انديشيدن به بار بنشيدند و به حد بصيرت و معرفت برسد.

بصیرت باید توأم با اخلاص و معنویت باشد
وی با تأکید بر اینکه بصیرت باید توأم با اخلاص و معنویت باشد يعني بداند كجا به كار بگيرد و براي چه به كار بگيرد براي هواي نفس يا براي خدا، گفت: اينجاست كه حضرت علي(ع) در وصف اين گروه مي‌فرمايد بصيرت‌هايشان را بر قدرت و شمشيرشان تحميل كردند يعني شمشيرشان تابع بصيرتشان است و تابع فرمان بصيرت و معرفت قرار گرفته است و همينجا نقش عزيزان عالم دانشمند فقيه در رده‌هاي مختلف مشخص مي‌شود كه اينان چه تأثيري مي‌توانند در جامعه داشته باشند.
آیت‌الله ایمانی با تصریح اینکه در مجموعه نيروهاي مسلح ما فرمانده‌اي قرار داد كه نايب مستقيم امام زمان(عج) است، افزود:‌ اينكه نيروهاي مسلح ما تحت فرمان ولي فقيه قرار مي‌گيرند يعني قدرت ما تحت بصيرت ماست و بصيرت ما ملحن از معنویت ماست و اين نقش ايفا مي‌كند لذا ارتش، سپاه و نيروهاي مسلح ما در جهان، استثنایی هستند كه در هيچ كجاي عالم اين شكل نيروي مسلح پيدا نمي‌شود.

برای نیروهای مسلح ما مرز و حتی مذهب مطرح نیست
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با تصریح اینکه برای نیروهای مسلح ما مرز، رنگ، زبان و حتی مذهب مطرح نیست، گفت: آنچه که در کار او هست، توجه به انسانیت، مظلوميت، استضعاف و محروميت است و هر كجا اين‌ها باشند اين نيروهاي مسلح مدافع هستند.

نیروهای مسلح ما ابزار نجات انسان‌ها در دنیا هستند
وی با تأکید بر اینکه برای ما نجات انسان‌ها مطرح است لذا هدف ما بالاتر از مسائل مرزی، جغرافیایی و مرزی است، گفت: نيروي مسلح ما ابزار نجات انسان‌ها در سراسر جهان است و سخني است كه رهبر معظم انقلاب چند مدت قبل براي چندمين بار تكرار كردند و مراحل انقلاب اسلامي را مجدداً بازگو  و تمدن اسلامي را هدف نهايي از انقلاب اسلامي بيان كردند يعني رسيدن به تمدني كه سایه اين تمدن بر سر تمام دنيا افتاده باشد آن هم نه تمدني كه با زور سلاح مي‌خواهد جلو رود بلكه فكر و انديشه كار خود را انجام مي‌دهد و دشمن مي‌آيد اين فكر و انديشه را محدود كند اما نيروي مسلح ما جلوي مانع تراشي دشمن را مي‌گيرد.
آیت‌الله ایمانی همچنین بر لزوم تعمیق معنویت در جامعه تأکید کرد و گفت: تعميق معنويت، نیاز امروز جامعه و محيط است و اگر ما لحظه‌اي از معنويت غافل شويم، باخته‌ايم چون اگر در دنیا هیچ چیزی نداشته باشیم، اما معنويت داشته باشيم بر آنچه دنيا دارد غلبه پيدا مي‌كنيم.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های شهید آیت‌الله مطهری گفت: ويژگي‌هاي متعددي براي شهيد آيت‌الله مطهري بيان شده است و در طول اين سي و چند سال نويسندگان و گويندگان در عرصه‌هاي مختلف نكات مختلفي را بيان داشته‌اند.

زمان‌شناسی؛ مهم‌ترین ویژگی شهید مطهری
وی افزود: اما آنچه همگی بر آن اتفاق نظر دارند، زمان‌شناسي اين مرد بزرگ بوده است که نسخه‌هاي خودش را بر اساس درد و نياز زمان ارائه كرده است كه اين ويژگي خاص آن عالم بزرگوار بوده است و در ميان علماي شيعه اين خصوصيت در طول تاريخ نسبت به ديگران هم كم و بيش ديده شده است كه بدانند زمان چه مي‌خواهد و نسل معاصر چه نيازي دارد و دارويي كه تجويز مي‌كند بر اساس درد و نياز امروز جامعه باشد.
آیت‌الله ایمانی ابراز کرد: همه نوشته‌هاي معظم له در عين حالي كه از متانت و استحكام لازم برخوردار هستند، نسخه‌اي هستند که براي عصر و زمان خود نوشته شده بود يعني محتوا، محتوايي فوق‌العاده ارزشمند است كه كهنگي آن را نمي‌گيرد و بر آن حاكم نمي‌شود اما به لباسي درآمده كه آن لباس دواي درد آن روز جامعه بوده است.
امام جمعه شیراز ادامه داد:‌ اين امتيازي است كه خداوند به اين عالم بزرگوار كه حركتش توأم با اخلاص بود ارزاني داشت و مزد جهاد او شهادتي بود كه خداوند نصيب او كرد و به او عنايت كرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها