ایران نماد آزاده‌خواهی، استقلال طلبی

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: خبیث‌تز از عناصری که در درون کشور سنگ بیگانگان را بر سینه می‌زنند، نداریم پس مراقب باشیم مبادا غفلت شود و مجلس به دست افراد نالایق بیفتد.
کد خبر: ۸۶۶۶۵۷۰
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳
به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آیت‌الله محسن محمدی اراکی در جمع مردم اراک در بقعه امازادگان آمنه خاتون و عبدالله(ع) با اشاره به لزوم هوشیاری نسبت به مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور از سوی آحاد جامعه اظهار داشت: شرایط کنونی ایجاب می‌کند بیش از گذشته هوشیار باشیم و از تجربیات گذشته نیز بهره بگیریم.

وی افزود: بایستی گذشته را با چشم باز بنگریم و تحلیل کنیم و جهان کنونی را خوب بشناسیم، نسبت به دشمن شناخت پیدا کنیم و پس از آنکه دشمن را شناختیم آن را دشمن بپنداریم، شناخت ما از دشمن بایستی بر مبنای آموخته‌های دینی و شناخت ما از جهان کنونی تحلیل درستی خواهد بود.

عضو پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نزدیک به 200 سال است که با غرب و قدرت‌های غربی در چالش هستیم با قدرت‌های غربی از جمله انگلیس، فرانسه و آمریکا همگی با یک منطق با ما رفتار می‌کردند و آنچه را که داشتیم به غارت می‌بردند.

آیت‌الله محمدی اراکی با اشاره به لزوم آگاهی نسل جوان با مسائل گذشته گفت: جوانان و نسل امروز بایستی این تجارب را بشنوند و بخوانند و درک کنند، زمانی که صنعت ما در اوج بود دشمنان ما را به چالش کشیدند و یا بخش کشاورزی ما را به زیر کشیدند؛ هرکجا هر فرصتی داشتیم از آن به نفع خودشان سود بردند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: هر بار به دنبال چپاول اموال ما بودند، در طول تاریخ کم نبودند شخصیت‌های سیاسی که در هر مرحله به دنبال بالا بردن و پیشرفت مملکت بودند اما چه شد؟ اوج پیشرفت کشور در همان دوران امیرکبیر بود که دست‌های پشت پرده توطئه‌ای را رقم زدند و او را کشتند.

دبير كل مجمع تقريب مذاهب اسلامي تصریح کرد: اگر در بین سیاستمداران ما گردنی بلند می‌شد با توطئه و ترفند او را از میان برمی‌داشتند تا کار به دست افراد نالایق سپرده شود، افرادی مثل ناصرالدین شاه که با کارهای خود مملکت را برای غارتگران بی‌مرزف بی دژ، بی‌پناه و بی دفاع کند.

آیت‌الله محمدی اراکی با اشاره به ترس دشمن از پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر در این میان سری بلند شود که بخواهد حقوق از دست رفته ملت را بازگرداند دشمن را می‌هراساند چراکه آنان از پیشرفت و قدرتمند شدن نظام اسلامی می‌ترسند و با این مخالف هستند.

وی افزود: اگر ایران کشوری قدرتمند شود و به پیشرفت دست پیدا کند و به آنجا که می‌خواهد برسد این ترس دشمن است و برای این که این اهداف محقق نشود به دنبال شناسایی مغزهای متفکر و دانشمندان کشور هستند و با وعده‌های واهی سعی در فریب نخبگان جوان کشور دارند و برای این امر سرمایه‌گذاری‌های بسیاری را انجام داده‌اند.

عضو پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر مقام‌معظم رهبری تاکید دارند که نباید به غربی‌ها اعتماد کرد به خاطر بدعهدی‌هایی است که در گذشته آنان از خود نشان داده‌اند، مقام‌معظم رهبری یک سیاستمدار، حکیم، تاریخ شناسف جامعه شناس، اسلام شناس، قرآن شناس و فقیه پارسایی که به عنوان نعمت بزرگ الهی برای نشان دادن مسیر صحیح رهبری جامعه اسلامی را بر عهده دارند.

آیت‌الله محمدی اراکی ادامه داد: حضرت علی(ع) از پیامبر اسلام(ص) نقل کرده‌اند وقتی فتنه‌ها مانند پاره‌های تاریکی شب انبوده می‌شود، فتنه روی فتنه، جریان روی جریان، فتنه‌هایی که مسیر را تاریک می‌کنند که دیدن را دشوار می‌سازد؛ در قرآن با توجه به شرایط کنونی جریان شناسی اجتماعی بیان شده خطرناکترین که جامعه اسلامی را تهدید و آن را از درون پوک و به نابودی می‌رساند جریان نفاق است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: حضرت امام راحل نیز به جریان نفاق بسیار تاکید داشتند و چندین مرتبه گوشزد کردند که قرآن به جریان نفاق بیش از خطر کفار اشاره دارد، خطر منافقین بیش از خطر کفار است آنان کاری می‌کنند که کفار نیز از پس آن بر نمی‌آید.

منافقین عزت را در تکیه به کافران می‌دانند

منتخب مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: منافق شناسی به جریانی است که منافق در عرصه‌های مختلف از آن پیروی می‌کند، در قرآن نشانه‌هایی برای شناخت منافق ذکر شده است، در سوره نساء " مژده بده منافقین را به عذاب دردناک الهی کسانی که کافران را به عنوان بزرگ خویش و تکیه گاه خود انتخاب می‌کنند و معتقد هستند اگر ما به آنان تکیه نکنیم ذلیل می‌شویم و خیال می‌کنند عزت به تکیه به کافران و زیر پرچم آنان درآمدن و عمل به خواسته‌های کافران است.

آیت‌الله محمدی اراکی تاکید کرد: منافقین تصور می‌کنند عزت تکیه بر اردوگاه دشمن است آمریکا، انگلیس اگر به اردوگاه آنان پناه بردیم زیر پرچم آنان سینه زدیم و خواسته‌های آنان را عملی کنیم به عزت، بزرگی، ازادی و اقتصاد دست پیدا می‌کنیم ولی باید توجه داشته باشند همه عزت در پیمودن راه خدا و پیوستن به راه الهی است.

وی افزود: علامت اول دشمن این است که دلش همواره بیشتر برای دشمن سوخته است و مرتب ذکر دشمن را می‌گویند، گویا ما بوده‌ایم آمریکا را اشغال کرده‌ایم مثل اینکه ما بودیم با آمریکا جنگیده و خانه‌ها را ویران کرده‌ایم.

دبير كل مجمع تقريب مذاهب اسلامي تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی آمریکایی‌ها بودند که صدام را وادار کردند به جنگ با ملت ایران، آمریکایی‌ها بودند که جوانان این مرز و بوم را به شهادت رسانند، گویا ملت ایران چیزی هم بدهکار می‌شوند.

آمریکا گرگی است که از ما دریده و خورده

آیت‌الله محمدی اراکی تصریح کرد: هیچ خبیثی خبیث‌تز از عناصری که در درون کشور ما درون جمع ما سنگ بیگانگان را بر سینه بزنند نداریم، در سوره احزاب نیز به نشانه دیگر منافقین اشاره شده و خداوند می‌فرماید به راستی مومنان کسانی هستند که در پیمانی که با خدا بستند راستین عمل هستند و پیمان شکنی و تجدید نظر نکردند.

وی افزود: در مجموعه آیاتی که در قرآن داریم مرز بین مومنان و منافقین مطرح شده، هر انچه امروز بر جامعه ما می‌گذرد در صدر اسلام به آن اشاره شده البته برای کسانی که اهل علم باشند.

آیت‌الله محمدی اراکی تصریح کرد: به ما می‌گویند شما دشمن تراشی می‌کنید، یعنی آمریکا مهربان است و ما می‌خواهیم ما با آنان دشمنی کنیم اینگونه است یا اینکه آمریکا گرگی است که از ما دریده و خورده است.

به برکت انقلاب اسلامی امروز ملت ایران آزاده‌ترین مردم جهان هستند

عضو پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اگر دشمن می‌داند که ملت ایران در تمامی عرصه‌های علمی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و نظامی ستاره درخشان منطقه شود چه رخ می‌دهد؟ عربستان نمی‌تواند جنایات امروز را رقم بزند.

وی افزود: منافقین به دنبال راه انداختن جنگ روانی هستند و به جامعه مسلمان بگویند که از دین خود بازگردید آن هم با ایجاد ترس و واهمه، نمی‌گویند که این انقلاب اسلامی بود که امروز مردم ایران را در سراسر دنیا به عنوان مردم آزاده معرفی می‌کند اما به رغم جوسازی‌هایی که در سراسر دنیا شکل داده‌اند اگر یک چهره برجسته سیاسی کشور به سایر ممالک سفر کند شاهد برخورد مطلوب مردم آن کشور خواهیم بود، محبوبیتی بی‌نظیر به برکت انقلاب اسلامی.

دبير كل مجمع تقريب مذاهب اسلامي تصریح کرد: امروز ایران در دنیا نماد آزاده‌خواهی، استقلال طلبی است، اگر امروز روسیه در مقابل آمریکا می‌ایستد به پشت گرمی ایران است، ایران این راه را در دنیا باز کرد که می‌شود در مقابل آمریکا ایستاد و این آغاز شکست جهانخوارگی آمریکاست و به طور قطع این مهم محقق خواهد شد.

آیت‌الله محمدی اراکی با اشاره به لزوم ایستادگی در مقابل ظلم و زور گفت: خداوند به راحتی دست یابی به قله‌های پیروزی را نصیب هر ملتی نمی‌کند، پیشرفت‌های علمی امروز کشور به همت جوانان حزب الهی رقم خورده است.

وی افزود: پیشرفت نظامی و علمی خود را مرهون جوانان حزب الهی و متعهد هستیم، این پیشرفت‌ها را آنان نصیب ما کردند نه آنان فاسدها، پر مدعاهای پوچ، کسانی که گَرد جبهه بر پیشانی‌شان ننشسته است، امروز ایران با 20 سال ایران صدها قدم فاصله دارم حتی دشمن نیز اذعان دارد که ایران از کشورهای برتر جهان در عرصه علمی است.

منافع و مصالح ملت نبایستی به سادگی به دست هر کسی سپرده شود

عضو پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: پیشرفت‌هایی که تا امروز در عرصه‌های مختل حاصل کشور شده به دست افراد متدین، پایبند به ارزش‌ها و آرمان‌ها است، تا به تقوی انسانی ایمان نداشته باشیم جایز نیست که مسئولیت‌های کلان را بر عهده وی گذاریم نه از نظر شرعی و نه از نظر غیرت ملی چنین مسئله ای جایز نیست.

آیت‌الله محمدی اراکی ادامه داد: منافع و مصالح ملت نبایستی به سادگی به دست هر کسی سپرده شود، وقتی دستمان را زیر تبر دشمن بردند بگویند نشد این یعنی عزت ما از بین رفت، دشمن گستاخ شد تاجایی که عربستان و بحرین نیز ادعای ستیز با ایران را در سر می‌پرورانند.

وی افزود: نباید کاری کنیم که عزت و اقتدار ملت خدشه دار شود، دشمن باید از هیبت ما بترسد، از نظر امکانات و اقتدار به جایی برسیم که دشمن از ما بترسد، اگر ابزار و امکانات ترساندن دشمن را از دست بدهیم اوضاع بدتر از این خواهد شد بنابراین باید این ابزار را حفظ کنیم.

دبير كل مجمع تقريب مذاهب اسلامي تصریح کرد: برخی از ابزار ترساندن دشمن را از ملت گرفتند باید در نقطه‌ای باشیم که دشمن از ما بترسد، باید دشمن را دشمن بدانیم، بشناسیم و دشمنانه رفتار کنیم نه دوستانه، در شرایط سرنوشت ساز برای کشور هستیم اگر انتخاب بر غیرمعیارها انجام دهیم اثر این انتخاب سوء دامن گیر خودمان خواهد شد.

وی پایبندی به اصول ارزشهای اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه را از ویژگیهای برجسته یک مومن واقعی عنوان کرد و افزود: مومنان حقیقی کسانی هستند که ایمان به خدا و رسولش داشته باشند و در جریان حوادث و دست به دست شدن قدرتها به شک و شبهه نیفتند و اعتقاد به ولی فقیه داشته باشند.

آیت الله اراکی کشتی نجات انسان‌ها را اعتقاد به اصول و ارزش‌های اسلامی و رهبری توصیف کرد و گفت: اگر مومنان ایمان به خدا و ولایت داشته باشند راه سعادت را سپری خواهند کرد ولی اگر از رهبری پیشی گرفته و یا عقب ماندند به طور حتم هلاک خواهند شد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات