"حفاظت از حاکمیت دینی و ترویج دین اسلام از وظایف سپاه"

شهید مطهری از افراد اثرگذار در ارائه الگوی جمهوری اسلامی

فرمانده سپاه روح‌الله گفت: یکی از افراد اثرگذار در ارائه الگوی جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلامی شهید مطهری است که با سال‌ها تلاش و زحمت تئوری جمهوری اسلامی را تدوین، ترویج و در نهایت با شهادت خویش توسعه داد.
کد خبر: ۸۶۶۶۲۵۲
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در نشست خبری به مناسبت هفته عقدیتی سیاسی با اصحاب رسانه با اشاره به نقش اثرگذار شهید مطهری در رشد انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از افراد اثرگذار در ارائه الگوی جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلامی شهید مطهری است.

وی افزود: سال‌ها تلاش و زحمت این استاد شهید بود که تئوری جمهوری اسلامی تدوین، ترویج و در نهایت با شهادت خویش آن را توسعه داد، ایشان از افراد شاخص و به عنوان یکی از استوانه‌های انقلاب اسلامی در موضوعات مختلفی منشا خیرات و برکات بودند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: استاد شهید مطهری از جمله افرادی بود که مسائل دینی را به روز تحویل جامعه می‌داد و یکی از اقدامات اساسی این شهید والامقام پاسخ به نیازهای روز جامعه با توجه به مبانی دینی بود که تاکید داشتند حوزه بایستی بتواند با استفاده از مبانی غنی دین اسلام مسائل روز جامعه را پاسخ دهد و خود در این مسیر جلودار بود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی با اشاره به آثار به جای مانده از استاد شهید مطهری گفت: اثار علمی و مکتوب بسیاری از این شهید بر جای مانده که تمامی آثار مکتوب این شهید در یک کلام مورد تائید رهبر کبیر انقلاب اسلامی قرار گرفت چیزی که در تاریخ انقلاب هرگز شاهد آن نبوده‌ایم.

وی افزود: آثار شهید مطهری دارای یک سیر است که از مسائل ابتدایی آغاز و در نهایت به شناخت اسلام و رئالیسم ختم می‌شود و برای تمامی سطوح علمی قابل استفاده است.

سپاه ارتشی مکتبی مبتنی بر مبانی اسلامی

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: از 11 اردیبهشت‌ماه و 17 همان ماه به نام هفته معلم نامگذاری شده که در سپاه پاسداران نیز هیمن هفته به نام هفته عقیدتی سیاسی نامگذاری شده با مورد توجه قرار دادن شخصیت شهید مطهری که برنامه‌هایی به این منظور در سطح کشور و استان برگزار خواهد شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی با تاکید بر صرف نظامی نبودن سپاه پاسداران به عنوان یک نهاد گفت: سپاه پاسداران تنها یک نهاد نظامی نیست، ارتش مکتبی است که عملکردش مبتنی بر دستورات اسلامی است، شالوده فعالیت‌های سپاه برگرفته از مبانی دینی است.

وی افزود: این ارتش مکتبی بایستی افرادی را در خود جای دهد که در ابتدا زیرساخت‌های فکری آنان مبتنی بر مبانی دینی شکل گرفته باشد و با شناخت بتوانند رسالت خود را حفاظت از حاکمیت دینی و ترویج دین اسلام است را به خوبی انجام دهند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: ماموریت‌های تعریف شده برای سپاه در سه بُعد سخت، نیمه سخت و نرم است، در بُعد جنگ نرم آنچه می‌تواند به عنوان ابزار موثر مورد استفاده قرار گیرد تسلط نسبت به مبانی دینی و فکری است که بتوانیم در مقابله با مبانی فکری فرهنگی که فرهنگ ما را مورد تهاجم قرار داده بهره‌مند شویم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی با حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گفت: بخشی از این ماموریت در این بخش بر دوش نمایندگی ولی‌فقیه سپرده شده که از جمله برنامه‌های این حوزه در راستای انجام ماموریت مباحث عقدیتی سیاسی و صلاحیت‌های اخلاقی نیروهای بسیج و سپاه است.

وی افزود: این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار بوده به نحوی که دانشگاه‌هایی تاسیس و بخشی از ماموریت را انجام می‌دهند، برای تمامی مراکز استان‌ها مراکزی تحت عنوان تداوم ایجاد شده که این مباحث سیاسی و عقیدتی صورت می‌گیرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: پاسداران انقلاب اسلامی برای اینکه جریانات سیاسی را به روز مطلع باشند و نسبت به آن اگاهی داشته باشند جلساتی در هفته برگزار و مسائل اعتقادی مورد توجه قرار می‌گیرد و برای این امر پایه مباحث قرآن کریم است، در کنار این موارد مدت یک هفته پاسداران و بسیجیان در اختیار عقدیتی سیاسی هستند، بیش از دو سال است که با برنامه‌ای منظم و زمانبندی شده پا را فراتر نهاده و مباحث عقیدتی سیاسی را به درون خانواده‌های پاسداران برده‌ایم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی ادامه داد: وظیفه پاسداری حراست شبانه‌روزی از انقلاب اسلامی است که برای حرکت در این مسیر خانواده وی نقش موثری را در همراهی با پاسدار می‌توانند داشته باشند.

تجلیل از 150 مربی عقیدتی سیاسی

وی افزود: در هفته عقیدتی برنامه‌ریزی‌هایی در راستای تجلیل از فعالین این حوزه است و معرفی آنان به جامعه پاسداری تا انگیزه‌ای برای فعالیت هرچه بیشتر سایر پاسداران ایجاد شود که به این منظور 150 مربی عقدیتی سیاسی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی یادآور شد:در هفته تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی هفته معلم برنامه‌هایی در سطح کشوری و استانی در نظر و اجرایی خواهد شد از جمله مراسم و همایش یاد مطهر، مراسم دیدار پاسداران سپاه با مقام‌معظم رهبری تحت عنوان "دیدار یار"، نشست علمی حکمت مطهر، نسشت سیاسی بصیرتی، برگزاری محافل روشنگری، هیات منتظران موعود، دیار با ائمه جمعه، اجرای مراسم زنگ سپاس معلم در مدارس کشور، مراسم گرامیداشت در محل شهادت و نیز محل تولد شهید مطهری، فراخوانی تهیه و تدوین مقاله، مسابقه وب نویسی، فضاسازی(تهیه و تولید پوستر و بنر)، مراسم روز قشر معلم، جشنواره علمی پژوهشی و برنامه‌هایی که همزمان در سطح کشور اجرایی می‌شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی ادامه داد: برگزاری نشست‌های خبری، تهیه گزارش‌های خبری، مصاحبه و سخنرانی، گفتگو با صاحب نظران درباره ضرورت و چرایی "اقتصادمقاومتی و اقدام و عمل" از جمله برنامه‌های عمده تلویزیونی از سوی سپاه روح‌الله در سطح استان مرکزی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسابقه کتابخوانی، برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی، دیدار با خانواده شهدا، اعزام مبلغین به برنامه‌های اقشار بسیج، کوهپیمایی، برگزاری اردوهای فرهنگی، برگزاری مراسم انس با قرآن کریم بخش‌های دیگری هستند که در این هفته تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/


ارسال نظرات