بیانیه سپاه ثارا... خارگ به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری(ره) و آغاز هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج

سپاه ثارا... خارگ به مناسبت سی و هفتمین سالگرد شهادت علامه عالیقدر استاد مرتضی مطهری(ره) و آغاز هفته عقیدتی سیاسی در سپاه وبسیج وهفته معلم، بیانیه ای صادر نمود .

کد خبر: ۸۶۶۶۰۷۵
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

مطهری(ره) به حق یکی از بزرگترین معماران بنای فکری نظام اسلامی به حساب می آید.     امام خامنه ای(مدظله العالی)

شهید مطهری(ره) یکی از سرمایه های عظیم و از طلایه داران مبانی فکری انقلاب اسلامی به شمار می رود که در اوج بینش و درایت برای ایجاد تحولات فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مجاهدت ها نمود و با تالیف آثار ارزشمند مذهبی در اخلاق، فلسفه وعرفان، ضمن شناساندن چهره شفاف و اصیل اسلام ناب محمدی و کنار زدن پرده های جهل و انحراف از مذهب، ضلالت و گمراهی کج اندیشان کمونیست والتقاطیون زمان خود اثبات نمود که از این رهگذر خدمتی بزرگ به جامعه علمی نمود .

این فیلسوف بزگ بزرگ و اندیشمند فرزانه، الگویی نیکو برای همه مسلمانان خصوصا افراد جامعه ماست و نامگذاری 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری(ره) به عنوان روز عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج برخاسته از پیوند عمیق و مستحکم پاسداران انقلاب اسلامی با افکار و شخصیت نافذ و جریان ساز آن روحانی بزرگ می باشد .

وی همانند کواکبی که در آسمانها برای اهل زمین می درخشند، در زمین برای اهل سماوات درخشندگی  داشت  و این خود مصداق بارز فرموده رسول گرامی اکرم(ص) است: که" ان مثل العلماء فی الارض کمثل النجوم فی السماء یهتدی بها فی الظلمات البر و البحر... مثل علماء در زمین مثل ستارگات در آسمانهست که هدایت می کنند در تاریکی های خشکی و دریا  "

علامه شهید مرتضی مطهری(ره) با غور در معارف دین به چنان بصیرتی دست یافت که معاندان عنود و خشک مغز وی علیرغم ادعای روشنفکری، یارای مباحثه با وی نبودند و تنها راه مقابله با ایشان را در حذف فیزیکی و ترور دیدند .

بی تردید موفقیت روز افزون و مستمر پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه های ماموریت ها و و ظایف محوله مرهون تعالیم وآموزه های فرهنگ اسلام ناب محمدی و مجاهدت های خستگی ناپذیرروحانیت متعهد و عالمان دانا و توانایی مثل شهید مطهری(ره) است.

درس امروز ما از شهید مطهری(ره) و اندیشه های الهی این مرد بزرگ این است که با علم و شناخت، تعالیم مذهبی و مکتبی خود را بپذیریم و با دوری از طرز فکر عوامانه که بعضا با خرافه

وانحراف همراه است، به بصیرت و بالندگی فکری و معنوی دست یابیم تا هم باعث نجات و خوشبختی خود هم موجب رهایی دیگران از بند  کج اندیشی ها و انحراف شویم .

ارسال نظرات