کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با "بسیج":

مصادره 2میلیاردی اموال ایران توسط آمریکا ناشی از سوء تدبیر دولت تدبیر و امید است

غیبی پور با اشاره به مصادره 2میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکا و عدم واکنش دولت به این موضوع اظهار داشت: اقدام آمریکا در مصادره اموال ایران خلاف همه مقررات ها و نتیجه سوء تدبیر مقامات بانک مرکزی دولت فعلی و قبلی بوده است.
کد خبر: ۸۶۶۴۸۲۷
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

سیاوش غیبی پور کارشناس اقتصادی و دکتری اقتصاد پولی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج؛ با اشاره به مصادره 2میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکا و عدم واکنش دولت به این موضوع اظهار داشت: اقدام آمریکا در مصادره اموال ایران خلاف همه مقررات‌ها و نتیجه سوء تدبیر مقامات بانک مرکزی دولت فعلی و قبلی بوده است.

وی افزود: مسئولین بانک مرکزی نباید این حجم پول را در بانک های آمریکایی قرار می دادند، کشور ما مراحل سختی را از نظر اقتصادی طی کرده و این گامی است که به ناحق علیه کشور ما برداشته شد.

 غیبی پور با بیان اینکه با اقتصاد مقاومتی و مقاومت مردم استکبار به هدفش نخواهد رسید، خاطرنشان کرد: استکبار هزینه های گزافی را در زمان جنگ بر ما تحمیل و اموال بلوکه شده ایران را پس نداد که این خوی استکبار جهانی و دشمنی دیرینه با ایران است.

دکتری اقتصاد پولی در ادامه گفت: به لحاظ اقتصادی این موضوع تاثیر کلانی در شاخصه‌های کشور نخواهد داشت؛ معمولا هرجایی که ما در تنگنا قرار بگیریم چه تنگنای عرضی چه تنگنای پولی به طور معمولی انضباط پولی ایجاد می شود و به لحاظ اقتصادی پیش بینی می کنیم به جای منبعی که به ناحق از چنگ ملت ایران خارج شد با انضباط مالی و با حفظ نظام مالی خوب و رفتارهای مناسب جبران می‌شود.

این اقتصاددان تصریح کرد: اقدام آمریکا در مصادره اموال ایران از نظر اقتصادی شاخص های ما را تغییر نخواهد داد و تاثیر آنچنانی در تورم و منابع ایجاد نخواهد کرد فقط یک کار خارج از عرف بوده که انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه چرا دولتی ها اشتباهات خود را گردن دولت قبل می اندازند گفت: این موضوع دو جانبه است دولت قبل سهامی از آمریکا خریده و این سهام مانده بود ولی در هر صورت از اموال ایران بوده و آمریکا می خواهد از این حربه استفاده برای افزایش تفرقه داخلی استفاده کند ولی ما باید از این تفرقه پرهیز کرده  و به اقتدار خودمان ادامه دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار