خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

برداشت دو میلیاردی از پول‌های ایران در امریکا آخرین ره‌آورد برجام است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: برداشت دو میلیاردی از پول‌های بلوکه شده ایران در امریکا آخرین ره‌آورد برجام است.
کد خبر: ۸۶۶۴۶۰۶
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای خانه کارگر استان قزوین که به مناسبت هفته کارگر برگزار شد، اظهار کرد: ذکر تنها تسبیح و لب جنباندن نیست و این نوع نگاه سطحی‌ترین نگاه به ذکر است.

 وی تصریح کرد: ذکری که مورد نظر خدای متعال است و در آیه «أَلا به ذکر اللَّهِ تَطْمَئِنُّ القُلُوبُ» به آن اشاره شده، ذکری است که عقل را به حرکت و دل را به لرزه اندازد و اهل ذکر کسانی هستند که با شنیدن نام خدا دل‌هایشان به لرزه افتد.

 امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر با ذکر، نام و یاد خدا زندگی کنیم باید کرامت، رفاه، برادری و اخوت در بین مردم حاکم باشد اما امروز شاهدیم که این امر محقق نشده است.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: خدا فرموده ما پیغمبران را با کتاب و میزان مبعوث کردیم تا مردم را به قسط و عدل دعوت کنند اما در این دعوت هیچ اجباری نیست و برای رسیدن به آن هدف، نیازمند فرهنگ والای ایمانی هستیم.

 وی با تأکید بر این‌که رشد فرهنگ معنوی در جوامع بشری از اهداف قرآن است، گفت: جوامع باید به لحاظ فرهنگ معنوی آنقدر رشد پیدا کنند که اگر عدالت علیه هر شخصی باشد آن را بپذیرند.

آیت‌الله عابدینی با بیان این‌که رسیدگی به مستضعفان وظیفه دینی و الهی است، افزود: مسئولان باید رسیدگی به مستضعفان و همه اقشاری که امروز دچار مشکل هستند را به‌صورت جدی دنبال کنند و بدانند که این عمل همان ذکر الهی است.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که مدیریت صحیح و درست ذکر محسوب می‌شود، یادآور شد: اگر جامعه‌ای می‌خواهد به آرامش برسد نیازمند ذکر الهی است و مدیریتی که جامعه را به آرامش می‌رساند، ذکر را به‌جای آورده است.

وی اظهار کرد: متأسفانه برخی از مسئولان با نگاه سیاسی به حوزه کاری و مسئولیتی وارد می‌شوند و این نوع نگرش نه تنها مشکلات مردم را برطرف نخواهد کرد بلکه در برخی از موارد بر مشکلاتشان می‌افزاید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین حضور فعال مدیران حکومتی و سیاسی، نمایندگان مجلس، روحانیت و دانشگاهیان را برای رفع مشکلات کشور لازم و ضروری دانست و تأکید کرد: رفع مشکلات کشور همت عمومی می‌طلبد و نباید تنها با حضور قسمتی از جامعه در این میدان انتظار رفع مشکلات را داشته باشیم.

آیت‌الله عابدینی اعتماد و ارتباط با مردم و مشورت با آن‌ها را از عوامل موفقیت دانست و افزود: انسان وقتی از مردم فاصله بگیرد عقلش کور می‌شود و زیستن با مردم موجب افزایش شعور می‌شود و ضروری است مسئولان با مردم ارتباط بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: مسئولانی که درآمد میلیونی دارند چگونه می‌توانند کارگران را درک کرده و مشکلات آن‌ها را برطرف کنند؛ آن‌ها حتی مشکلات کارگران را حس نمی‌کنند و فاصله‌ای که بین برخی از مدیران حکومتی با کارگران به وجود می‌آید، مشکل‌ساز شده است.

امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: خداوند در قرآن مردان را دعوت به تأمین معیشت خانواده کرده اما باید توجه کرد که رفاه‌زدگی یک آفت است و نباید دچار آن شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین مدیریت، استفاده صحیح از منابع و اعتماد به مردم را سه ضلع حل مشکلات کشور معرفی کرد و افزود: اگر اعتماد به مردم، کارگران، دانشجویان و دانشگاهیان در بین مسئولان به وجود آید و از منابع ملی هم به‌درستی استفاده شود به پیشرفت دست پیدا خواهیم کرد و مشکلاتمان برطرف خواهند شد.

 وی پرهیز از خام فروشی را مصداق بارز اقدام و عمل دانست و اظهار کرد: متأسفانه با خام فروشی در کشورهای دیگر شغل ایجاد کرده‌ایم و همان کشورها با صادرات بی‌رویه محصولاتشان به کشور ما، بر مشکلات مردم اضافه کرده‌اند.

آیت‌الله عابدینی ربای نامرئی و نامحسوس را یکی دیگر از مشکلات کشور نامید و افزود: این وام‌ها اگر در اقتصاد رخنه کنند اقتصاد را به نابودی می‌کشانند و جامعه امروز ما نیازمند رسیدن به کمال فرهنگی و معنوی است.

آیت‌الله عابدینی در پایان به برجام و آثار آن در جامعه اشاره کرد و گفت: برداشت دو میلیاردی از پول‌های بلوکه شده ایران در امریکا آخرین ره‌آورد برجام است اما با این وجود برخی از مسئولان از تعدد برجام سخن به میان می‌آورند.

 در ابتدای این دیدار کریمی دبیر خانه کارگران اظهار کرد: امروز کارگران برای تأمین معاش زندگی‌شان چند شیفت کار می‌کنند و این شرایط بسیار سخت و دشوار است.

وی تصریح کرد: بسیاری از طلاق‌ها و اختلافات خانوادگی به دلیل نداشتن شغل و کم درآمدی و امنیت پایین شغل است.

سیارمه نماینده رانندگان در خانه کارگران هم در این دیدار گفت: آمارهای مسئولان هر چه که باشد واقعیت‌های جامعه برای کارگران به خوبی قابل درک و لمس است.

وی گفت: بسیاری از شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی با ظرفیت پایینی تولید می‌کنند و اولین بی تعهدی کارفرمایان و مدیران کارخانه به کارگران تحمیل می‌شود و حل مشکلات کارگران نیازمند حضور و جدیت بیشتر مسئولان است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها