خبرهای داغ:
مدیر آموزش‌وپرورش اقلید:

حس مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان باید از دوران تحصیل تقویت شود

مدیر آموزش‌وپرورش اقلید گفت: حس مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان باید از دوران تحصیل تقویت و نهادینه شود.
کد خبر: ۸۶۶۳۷۴۵
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰

مدیر آموزش‌وپرورش اقلید در یادواره شهدای مدافع حرم با بیان اینکه امنیت، اقتدار و استقلال کنونی ایران اسلامی که قدرت‌های بزرگ دنیا را پای میز مذاکره نشانده است از برکت خون شهداست، تصریح کرد: امروز نیز سربازان و غیورمردان کشور مرزهای دفاعی را به خارج از کشور کشاندند و با دفاع از حرم اهل‌ بیت(ع) علاوه‌بر صیانت از ارزش‌های اسلام و قرآن به‌نوعی در پاسداری از امنیت، ناموس و آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران نیز می‌کوشند.

مجید مسعودی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان مملکت هستند، بر لزوم دقت، هوشیاری و مسئولیت‌پذیری آنان نسبت به مسائل از دوران تحصیل تأکید کرد و خطاب به آنان گفت: شما امید رهبر و ملت برای آینده کشور و دفاع و صیانت از آرمان‌های اسلامی و انسانی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران هستید که باید با تلاش در کسب علم، تهذیب نفس و اقدام به‌موقع و مناسب فرصت‌ها را به توسعه و اقتدار ایران و ایرانی تبدیل کنید.

وی به درایت مقام معظم رهبری که سال جاری را به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری کردند، اشاره کرد و عنوان داشت: فرهنگیان و دانش‌آموزان باید همراه و همپای سایر اقشار جامعه و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری با اقدام و عمل مؤثر و علمی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و پیشرفت و رشد روزافزون ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف بیش از پیش بکوشند و تلاش کنند.

در ادامه این آیین رئیس ستاد اقامه نماز اقلید با تقدیر از متصدیان برگزارکننده یادواره شهدای مدافع حرم اظهار داشت: همان‌گونه که مکان‌های مختلف دارای ارزش‌ها و قداست متفاوتی است، برخی ایام نیز از ارزش ویژه‌ای برخوردارند.

محمدحسن شیخ‌محسنی با بیان اینکه ماه رجب از ایامی بوده که دارای قداست و اهمیت بسیاری است، بر لزوم بهره‌گیری از ثواب این ماه تأکید کرد.

وی در ادامه شهدا را نشانه و آیت‌الهی برای هدایت و راهنمایی بشر خواند و با تأکید بر اینکه شهدا را به بهای اندک معامله نکنیم، خاطرنشان کرد: راه شهدا صراط مستقیمی است که انحراف از آن موجب نابودی انسان می‌شود.

شیخ‌محسنی یاد و خاطره شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و دفاع از حرم اهل‌ بیت(ع) را صیانت از دین، اسلام و انسانیت عنوان کرد و گفت: شهدای مدافع حرم در حقیقت از حریم عفت، شرافت و ارزش‌های ما دفاع می‌کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز اقلید بر لزوم حفظ حجاب و عفت در جامعه تأکید کرد و دفاع از حریم خانواده را وظیفه تک‌تک افراد دانست.

گفتنی است، این مراسم با حضور فرمانده سپاه، رؤسای بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد اقامه نماز، شورای شهرستان و سازمان دانش‌آموزی، معاون پرورشی آموزش‌وپرورش، مدیر دبیرستان شاهد امام، دانش‌آموزان، اولیا و فرهنگیان در دبیرستان شاهد نرجس خاتون این شهرستان برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها