یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با بسیج:

حباب ترکید؛ شاخص بورس سقوط کرد

وقتی رشد در اقتصاد اتفاق میافتد و همه ی نظرات مثبت است قیمت ها بیشتر از حد واقعی، خود را نشان می دهد و ما دچار حباب قیمت می شویم.
کد خبر: ۸۶۶۱۸۸۷
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲

رحمان سعادت کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درباره نوسان بورس اظهار داشت: بازار بورس یک شاخص اقتصادی برای سنجش وضع اقتصادی کشور است. نوسانات قیمت جزو شاکله بازار بورس است و لذا تاثیر زیادی چه در بعد اقتصادی چه در بعد سیاسی کشور دارد.

وی با اشاره به رونق بورس در روزهای پایانی سال 94 و سقوط آن در ابتدای سال 95 گفت: بورس حدود دو سال راکد بود و شرایط سیاسی و اقتصادی مانع رشد آن شد و حتی رشد تورمی هم نداشتیم.  همه عکس العمل ها و رشد بازار که قرار بود در دو سال اخیر به وجود بیاید در دو ماه آخر سال بعد از توافقات هسته ای رخ داد به همین دلیل به شدت شاخص بورس افزایش یافت.

وی افزود: وقتی رشد در اقتصاد اتفاق می‌افتد و همه نظرات مثبت است قیمت‌ها بیشتر از حد واقعی خود را نشان می‌دهد و ما دچار حباب قیمت می شویم. حال که کشور در رکود است این حباب قیمتی بیشتر نمود پیدا می‌کند.

این کارشناس در پایان گفت: اقتصاد ما هنوز به رونق نرسیده است. شاید پایین بودن شاخص های بازار سرمایه به رکود مرتبط باشد اما پس از برجام یک امیدواری‌ای ایجاد شده.  چون بازار بورس تحت تاثیر انتظارات و امیدواری است شاخص بورس به صورت حبابی افزایش پیدا کرد اما پس از مدتی به شرایط اولیه خود بازگشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار