مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت محلات:

ایجاد ارتباط معنوی در اعتکاف باعث مقاوم‌سازی باورها می‌شود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت محلات گفت: ایجاد ارتباط معنوی در اعتکاف باعث مقاوم‌سازی باورهای جوانان می‌شود چرا که این مراسم معنوی تمرین اخلاق‌مداری است.
کد خبر: ۸۶۶۱۵۴۴
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵
به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام صحرایی در مراسمی که با حضور کارکنان در حسینه سپاه ناحیه مقاومت محلات برگزار شد با اشاره به فضائل ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب از ماه‌های باعظمت است که رحمت بی پایان الهی همچون ابر بهاری در آن سرازیر می‌شود و اعمال آن از پاداش و ثواب‌های ویژه و مضاعفی برخوردار است.

وی افزود: روزه، انجام عمره، شب زنده‌داری، زیارت و دعا در این ماه، انسان را تا اوج سعادت سوق می‌دهد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت محلات تصریح کرد: آنان که حرمت این ماه را نگه دارند در روز قیامت با ندای «این الرجبیون» از عرش الهی مورد خطاب قرار می گیرند و با همراهی هزاران ملک و نورانیت خاص وارد بهشت می‌شوند.

حجت‌الاسلام صحرایی با تاکید بر اینکه این ماه بهترین فرصت برای بهره‌گیری معنوی است گفت: ماه رجب بهترین فرصت برای ارتقای معنویت و نزدیکی به خداوند است، مسلمانان باید با روزه داری و عبادت در این ماه نورانی تلاش کنند تا در راستای سعادت و تعالی خود و جلب رضایت خداوند بیش از پیش تلاش کنند.

وی افزود: ماه رجب، از ماه‏های بزرگی است که طلوع سه امام معصوم، امام علی(ع)، امام محمد باقر(ع) و امام جواد(ع) را شاهدیم، شروع بزرگ ترین جنبش تاریخ بشری، یعنی برانگیخته شدن پیام آور مهر و محبت، محمد مصطفی(ص) برای هدایت و سعادت انسان‏ها، در آن اتفاق افتاده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت محلات تصریح کرد: در مراسم معنوی اعتکاف در ماه رجب شرایط معنوی بسیار خوبی برای جامعه فراهم می‌شود که معتکفین با شرکت در این مراسم خود را از آلودگی پاک و جان خود را بیدار می‌سازند.

حجت‌الاسلام صحرایی با اشاره به میلاد حضرت علی(ع) در ماه رجب گفت: حضرت علی(ع) خورشید عالمتاب هستی و جهان بشری است و بایستی امت اسلام همواره با اطاعات و الگوگیری از اسوه حق و عدالت در مسیر حق و حقیقت حرکت کنند.

وی افزود: برای ورود به ماه مبارک رمضان باید ماه‌های پر فضیلت رجب و شعبان را پشت سر گذاشت، لازمه بخشش گناهان همان برگشت به راه حق و حقیقت است که انبیای الهی(ص)، دین و کلام وحی در برابر همه ما قرار داده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت محلات تصریح کرد: یکی از فضایل دینی فراموش شده در دوران قبل از انقلاب اسلامی مراسم معنوی اعتکاف بود که خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی این فضیلت فراموش شده احیا شد.

حجت‌الاسلام صحرایی اعتکاف را معجون عبادات دانست و افزود: در مراسم اعتکاف به واسطه وجود روزه، نماز و ادعیه‌های این ماه معجون عبادت است، شب‌زنده‌داری در مراسم اعتکاف و توجه درونی به عبادت سرفصلی پاکی روح از گناه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات