"بانک‌ها به حمایت از واحدهای تولیدی بپردازند"

روز ملی فناوری هسته‌ای نماد توانایی علمی دانشمندان ایرانی

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: روز ملی فناوری هسته‌ای نماد اعتماد به توانایی علمی دانشمندان ایرانی است و دستیابی به این علم نشان از قدرت ملت در زمینه رشد و توسعه است.
کد خبر: ۸۶۵۷۱۵۰
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اراک در با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب اظهار داشت: در ماه رجب فصل جدیدی از نیایش به روی بندگان گشوده می‌گردد که می‌بایست آمادگی لازم برای ماه شعبان و ماه میهمانی خدا ایجاد کنیم.

وی افزود: ماه رجب، ماه نور و برکت است، ماه خیر و رحمت، این ماه یکی از ماه‌های حرام نامیده شده و یکی از دلایل حرام اعلام شدن این ایام در دین اسلام جلوگیری از جنگ و خونریزی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: متاسفانه آل‌سعود و دیگرانی که ادعای شیعه بودن می‌کنند حرمت این ماه مبارک را رعایت نمی‌کنند و به جنگ و خونریزی و جنایت در یمن و کمک به جنایات داعش ادامه می‌دهد، آنان مدعیان دروغین اسلام هستند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به دیگر فضیلت‌های این ماه گفت: روزه‌داری در ماه رجب بسیار برای مومنان ارزش روحی و معنوی دارد و بایستی این سنت در جامعه ترویج شود، طبق روایات امامان معصوم(ع)، چهار شب از تمام شب‌های سال از ارزش والایی جهت شب زنده داری برخوردار است که یکی از این شب‌ها شب اول ماه رجب است و سه شب دیگر شامل شب نیمه اول ماه شعبان، شب عید فطر و شب عید قربان است.

وی افزود: ماه رجب فرصت مناسبی برای بالا بردن سطح ارتباط بشر با خداوند است چراکه چهار ماه در قرآن کریم با تعبیر "حرم‏" یعنی برخوردار از حرمت ‏یاد شده که یکی از آن‌ها ماه رجب است.

دستاوردهای هسته‌ای کشور نشان از قدرت ملت در زمینه رشد و توسعه است

خطیب جمعه اراک در بخش دیگر سخنان خود به 20 فروردین روز انرژی هسته‌ای اشاره کرد و گفت: 20 فروردین‌ماه روز انرژی هسته‌ای و رونمایی از دستاوردهای جدید کشور در صنعت هسته‌ای است، دستاوردهایی که با مقاومت و پایمردی ملت ایران و فداکاری اندیشمندان و دانشمندان کشور در تاریخ به ثبت رسید.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: ساخت سانتریفیوژهای جدید قابل استفاده در عرصه‌هایی همچون پزشکی و صنعت نشان توانمندی کشور و تاکید ایران بر استفاده از این انرژی در بخش‌هایی همچون پزشکی و صنعت دارد.

وی افزود: روز ملی فناوری هسته‌ای نماد اعتماد به توانایی علمی دانشمندان ایرانی از جمله شهیدان شهریاری، احمدی‌روشن، علیمحمدی و شهید رضایی‌نژاد را گرامی می‌داریم که تلاش بسیاری را در این عرصه به ثمر رساندند ویاد این شهدا را گرامی می‌داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ضمن گرامیداشت روز هنر و شهادت مرتضی آوینی شهید اهل‌قلم خواستار توجه بیشتر و ترویج هنرهای فاخر و اسلامی در جامعه شد و گفت: هنر ابزار بسیار مهمی در دست جامعه اسلامی برای رشد و تعالی دینی و انتقال پیام اسلام و انقلاب است که هنرمندانی همچون شهید آوینی و مرحوم سلحشور در این زمینه به خوبی نقش آفرینی کردند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: زندگی انبیاء الهی و معصومین(ع) و دیگر وقایع بزرگ اسلام همچون کربلا مصداق و نمونه هنر است که هنرمندان می‌توانند با استفاده از این سوژه‌ها محصولات فرهنگی بسیار با ارزش و موثری تولید کنند.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی را در سایه همت‌های بند عموم ملت دانست و افزود: وظیفه بسیار حساس آحاد جامعه در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد، دولتمردان، بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های صنعتی و تولیدی، کشاورزی، مدیران در بخش‌های دولتی و غیردولتی مخصوصا بانک‌ها نقش حساسی در این عرصه دارند که همگی باید با همت‌های والا در راستای تحقق این مهم تلاش کنند.

بانک‌ها بنگاه‌های اقتصادی نباشند

خطیب جمعه اراک تصریح کرد: سرمایه بانک‌ها 900 هزار میلیارد تومان است که این سرمایه رقم بسیار بالایی است و این در حالیست که بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی از مشکل نقدینگی رنج می‌برند باید این سرمایه‌ها صرف خروج این واحدها از مشکلات اقتصادی و ایجاد زمینه تولید و اشتغال گردد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه بانک‌ها بنگاه‌های اقتصادی نیستند گفت: بانک‌ها باید به جای صرف سرمایه در واسطه گری، دلال بازی، بورس بازی و امثال و ذالک به حمایت از واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی بپردازند.

وی افزود: برخی عملکردهای بانک‌ها قابل توجیه و قابل قبول نیست آنچه باید توسط بانک‌ها انجام شود حمایت از تولید به جای واسطه گری و دلال بازی یا بورس بازی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: باید گره‌های موجود در مسیر تولید شناخته شده و راهکار باز شدن این گره‌ها پیدا شود، متاسفانه در حال حاضر 60 درصد ظرفیت صنایع استان خالی است بایستی این پتانسیل‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تکمیل ظرفیت صنایع به کار گرفته شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به واردات بی‌رویه کشور گفت: سرمایه‌هایی که صرف واردات کالاهای غیرضرور مثل خودروهای لوکس می‌شود در واقع باید برای واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید صرف شود، این سرمایه‌ها می‌تواند زخم‌های جامعه را درمان و کشور را در بخش پیشرفت اقتصادی یاری رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات