جشن میلاد كوثر در دلیجان برگزارشد

جشن میلاد کوثر به مناسبت میلاد دخت نبی مکرم(ص) و گرامیداشت مقام شامخ زن امروز در دلیجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۶۳۱۳
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، جشن بزرگ و متمرکز میلاد حضرت زهرا(س) با همکاری بسیج جامعه زنان در دلیجان برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسكندری با اشاره به اینکه زندگی فاطمی باید سرلوحه زندگی زنان قرار گیرد اظهار داشت: زندگی حضرت فاطمه(س) باید سرلوحه تمامی زنان جهان باشد، در بیشتر مواقع متولیان، دست اندرکاران و سطوح پایین‌تر، بیشتر وقت را روی فاطمه‌ستایی می‌گذارند در حالی‌که باید روی فاطمه‌شناسی وقت بگذاریم.

وی افزود: باید زندگی به سبک فاطمه را بشناسیم، بدون شک با مشخص كردن جایگاه زن در جامعه شاهد حاكم شدن تقوا در جامعه خواهیم بود كه این خود در پیشرفت و توسعه كشور برای رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی بسیار مطلوب و مثمر ثمر است.

حجت‌الاسلام اسکندری تصریح کرد: جنگ نرم قدمتی به اندازه زندگی بشر دارد و حضرت فاطمه(س) لحظه به لحظه زندگی خود را در مقابله با جنگ نرم گذراند، ایشان یک نابغه تمام‌عیار سیاسی بودند.

وی در ادامه گفت: فرهنگ عاشورا نتیجه فرهنگ فاطمی و فرهنگ امام خمینی(ره) نیز ریشه در فرهنگ حسینی دارد، زنان پایه و اساس خانواده ایرانی - اسلامی را تشکیل می‌دهند که با توجه به نقش محوری زنان در جامعه باید نسبت به آگاه‌سازی این قشر در حفظ کانون خانواده و نسبت به هجمه‌های دشمن نسبت به بانوان اقدامات بیشتری انجام گیرد.

حجت‌الاسلام اسکندری تصریح کرد: فرمول خوشبختی و شادی با شمارش داشتنه‌ها، مقایسه خود درمسائل معنوی با بالاتر و در مسائل مادی با پایین‌تر از خود و مقایسه نكردن خود با دیگران خلاصه می‌شود.

وی در ادامه به سازش با همسر اشاره داشت و گفت: حضرت فاطمه (س)عالی ترین نمونه همسرداری و تربیت فرزندان اخلاص و ایمان بودند و همانگونه که در سال‌های نخست انقلاب اسلامی زنان دوشادوش مردان در طول هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریدند امروز نیز با اتحاد و همدلی حماسه‌های دیگری را باید بیافریند و درسنگرهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی حضور خود را به منصه ظهور رسانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات