خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

نباید در جاذبه‌های ظاهری قرآن متوقف شویم

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: نباید در جاذبه‌های ظاهری قرآن متوقف شویم و تلاش کنیم با عبور از این مرحله به عمق قرآن دست پیدا کنیم.
کد خبر: ۸۶۵۵۹۸۶
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در بازدید از پژوهش‌های قرآنی دانش ‌آموزان دبیرستان نمونه دولتی پگاه با تقدیر از برنامه‌های قرآنی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، اظهار کرد: در مجموع تحقیقات و پژوهش‌هایی که در حوزه قرآن در دبیرستان پگاه انجام شده موجب خوشحالی است و ارتباط دانش آموزان با قرآن از همین مسیر آغاز می‌شود.

 وی تصریح کرد: این که علمی به قرآن نگاه کنیم خوب و ارزشمند است و زیبایی‌های ریاضی قرآن برای دانشمندان و همه اهل عالم حیرت انگیز است اما نباید در جاذبه‌های ظاهری قرآن متوقف شویم و باید تلاش کنیم وارد لایه‌های عمیق‌تری از قرآن شویم.

 امام‌جمعه قزوین ادامه داد: دیدن جاذبه‌های بیرونی و ظواهر قرآن ارزشمند است اما باید ظواهر قرآنی را وسیله‌ای برای رسیدن به عمق و جان قرآن کریم قرار دهیم.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این که قرآن کتابی است که در مورد انسان صحبت کرده، افزود: خدای متعال در قرآن در مورد انسانی صحبت می‌کند که جاودانه است و بعد از جهان مادی راهش ادامه خواهد داشت و باید تلاش کنیم با تعقل، به لایه‌های عمیق قرآن دست پیدا کنیم.

 افتتاح اتاق موضوعی قرآن در دبیرستان نمونه دولتی پگاه

وی در ادامه در مراسم افتتاح اتاق موضوعی قرآن کریم در دبیرستان نمونه دولتی پگاه، با بیان این که نگاه قرآنی مدیران این مدرسه جای تقدیر و تجلیل دارد، افزود: در این مدرسه گام جدی برای آشنایی دانش آموزان با جلوه‌های ظاهری قرآن برداشته شده و اقدامات انجام شده بسیار ارزشمند است.

 آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: برخلاف آن چه که می‌گویند "عجله کار شیطان است" باید در کارهای خیر نظیر کسب علم، دانش، اخلاق و هر امر خیر دیگری عجله داشت و از یکدیگر سبقت گرفت زیرا این سفارش خدای متعال در قرآن است.

 امام‌جمعه قزوین به احادیثی از رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) در مورد قرآن اشاره و اظهار کرد: امام علی (ع) فرموده‌اند: "قرآن ظاهرش بسیار زیبا و جذاب و باطنش بسیار عمیق و ژرف است" و باید تلاش کنیم با بهره‌گیری از زیبایی‌های ظاهر به زیبایی‌های باطنی آن دست پیدا کنیم.

وی با تأکید بر این که مشکل اصلی غربی‌ها با جمهوری اسلامی ایران موشک و توانمندی هسته‌ای ما نیست، افزود: غربی‌ها از این نگران هستند که آینده به دست شایستگان بیفتد و آینده‌ای قرآنی باشد و به این خاطر با ما دشمنی می‌کنند اما این وعده خداوند است که جهان به دست انسان‌های شایسته خواهد افتاد و امام زمان (عج) زمانی ظهور خواهند کرد که مردم در اخلاق، حریت و آزادگی به بلوغ رسیده باشند.

 حضور دانش آموزان در نماز جمعه، حضوری پرشور باشد

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم در ابتدای این مراسم اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا اماکن دینی ما مملو از جوانان و دانش آموزان شود و حضور دانش آموزان در نمازهای جمعه، حضوری پرشورتر باشد.

وی گفت: کارهایی که در حوزه قرآن انجام داده‌ایم با نگاه ظاهری بوده و باید تلاش کنیم تا از این مرحله عبور و به عمق و جان قرآن دست پیدا کنیم.

 

 

گفتنی است در این مراسم پژوهش‌های دانش آموزان مدرسه نمونه دولتی پگاه با موضوعات علم ریاضی در قرآن، شیمی در قرآن، زیست شناسی در قرآن، جامعه شناسی در قرآن، فیزیک در قرآن، علم و ادب در قرآن و حجاب و سلام در قرآن ارائه شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها