کارشناس اقتصادی در گفتگو با "بسیج":

در دوران پسابرجام مردم منتظر معیشت بهتر و اشتغال هستند

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی ؛ اقدام و عمل نامگذاری شده تا جدیت موضوع بعد از برجام، بحث معیشتی مردم، اشتغال و قیمت ها مدنظر قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۶۵۴۷۰۳
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

آلبرت بغزیان دکترای اقتصاد و کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج؛ با اشاره به نامگذاری سال 95 به اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل اظهار داشت: چند سال عناوین مختلفی از سوی رهبر انقلاب تعیین شد بحث جهاد اقتصادی ؛ اصلاح الگوی مصرف و همدلی و همزبانی هدف آن این بود که در سال های مختلف قدم هایی را برداریم.

وی افزود: متاسفانه در طی این سالها به جای اقدام و رسیدن به اهداف فقط سمیناری توسط مسئولین برگزار و بیشتر تفسیر بود تا به اقدام و عمل منتهی شود.

بغزیان گفت: سال 92 بحث اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر مطرح شد که در کنار برنامه دولت قرار نگرفت؛ برنامه ششم توسعه و برنامه سالانه مثل بودجه بالاسرش چتر اسناد بالادستی مثل اقتصاد مقاومتی است.

این اقتصاددان خاطرنشان کرد: تجربه تحریم را پشت سر گذاشتیم در این دوره طولانی شناسایی قوت و ضعف ها و آن چیزهایی که به عنوان تهدید اقتصاد وتولید را هدف قرار داده آسیب شناسی شده و نیازی به مطالعه بیشتر نیست تجربه ای کسب شده باید عملی شود ؛ یعنی مقاوم سازی اقتصاد در مواقعی که شوک هایی مانند بحران ؛ قیمت نفت و تحریم ا مانع نشوند که برنامه عادی را ادامه ندهیم.

بغزیان تصریح کرد: امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی ؛ اقدام و عمل نامگذاری شده تا جدیت موضوع بعد از برجام ؛ بحث معیشتی مردم؛ اشتغال و قیمت ها مدنظر قرار بگیرد؛ وزارتخانه ها؛ سازمان و نهادها؛ رسانه ها باید در این برنامه شریک باشند تا در راستای بندهای 24 گانه قرار اقتصاد مقاومتی اقدام کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار