معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز:

پاسداشت مقام مادر از اخلاق انبیااست

کد خبر: ۸۶۵۴۱۲۳
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷

خبرگزاری بسیج: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در جشن میلاد حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت روز مادر و روز زن در جمع پرسنل شهرداری منطقه 6این کلان شهر، گفت: در دین اسلام و آموزه های ائمه اطهار به احترام والدین و بخصوص حفظ حرمت مادر فراوان توصیه شده است و این خصلت نیکو از اخلاق انبیاء به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 6 تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی، با اشاره به جایگاه شامخ زن در اسلام، اظهار داشت: در دین مبین اسلام مادر مقدس ترین واژه است تا جایی که خداوند بهشت را میان دو ابروی مادر نشان می دهد.

وی بهترین و با ارزش ترین هدیه برای روز زن را «حب النساء من اخلاق انبیا» برشمرد و گفت: ابراز علاقه به زن و همسر از اخلاق انبیاست، این ابراز علاقه و مهر و محبت باید دو طرفه بوده و همین روابط مهرآمیز موجب تربیت فرزندان و اصلاح اخلاقی جامعه خواهد بود.

حجت الاسلام حمیدی با تاکید بر اینکه انسان سعادت جامعه، دنیا و آخرت را در سایه احترام و مهر به پدر و مادر بدست می آورد، خاطرنشان کرد: با عمل به آموزه های دین مبین اسلام و فرمایشات ائمه و معصومین طوری زندگی کنیم که شایسته لطف و شفاعت الهی و مهر مادری باشیم.

در ادامه این آیین، با قدردانی از بانوان همکار نمونه این منطقه معصومه راهرو خطیبی، ناهید داداشی و نوشین سرخوش، از ایثار و صبوری الحاجیه خانم آزمون اصلانی مادر شهید تبریزی زاده و الحاجیه خانم صدیقه رضایی همسر جانباز 70 درصد احد متین جاوید تجلیل شد.

ارسال نظرات