خادم‌الشهداء مستقر در اردوگاه شهید باکری خرمشهر در گفت‌وگو با بسیج:

می‌خواهم مرام شهدا را داشته باشم

یکی از خادم‌الشهداء مستقر در اردوگاه شهید باکری خرمشهر گفت: در ساعاتی از شب با خود خلوت می‌کنم و به دنبال این هستم که مرام شهدا را پیدا کنم، مرام شهدا یعنی فداکاری برای دیگران.
کد خبر: ۸۶۵۴۰۶۴
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸

سعید صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، خادم‌الشهدا بودن را افتخار دانست و اظهار داشت: به طور اتفاقی بود که به عنوان خادم‌الشهدا در مناطق عملیاتی جنوب حضور پیدا کردم.

وی افزود: یکی از دوستانم درباره خادم‌الشهدا سخنانی را مطرح کرد و گزارشاتی را از قبل دیده بودم احساس کردم این یک کار خاص است که هر کسی نمی‌تواند در این زمینه فعالیت داشته باشم در نهایت تصمیم گرفتم پیشنهاد دوستم را بپذیرم و خود را محک زنم.

این خادم‌الشهداء جوان در اردوگاه شهید باکری خرمشهر تصریح کرد: معتقدم فعالیت در زمینه فرهنگ ایثثار و شهادت ماندگار خواهد بود و ثواب آخرت را نیز به همراه خواهد داشت با این نوع نگاه در این مدتی که مشغول فعالیت بودم خستگی بر من هرگز چیره نشد.

صادقی ادامه داد: سعادت داشتم که هشت روز به عنوان خادم‌الشهدا فعالیت کنم تمایل داشتم بیشتر از این بمانم بنابراین با مسئولین ذی‌ربط مشورت کردم ولی میسر نشد چراکه خادمان دیگری بودند که می‌خواستند در منطقه برای خدمت برای زائرین شهدا حضور داشته باشند.

وی افزود: در مدتی که در اردوگاه بودم جو بسیار مناسبی ایجاد شده بود به طوری که در جمع دیگران حضور پیدا می‌کردیم و درباره شهدا سخن می‌گوئیم آخر وقت نیز فرصتی پیدا می‌شد که با خود خلوت کنیم و بخواهیم که مرام شهدایی پیدا کنیم.

این خادم‌الشهداء جوان در اردوگاه شهید باکری خرمشهر تعریف خود را از مرام شهدا را اینگونه بیان کرد: مرام شهدا داشتن یعنی اینکه تا رفیقت نباشد شام نخوری در یک جمله فداکاری کردن برای دیگران، یک بار که دیگر خادمین در حال فعالیت بودن با تعدادی فکر کردیم که آب خنک چه مزه‌ای دارد به سختی توانستیم آّ خنک برای دیگر دوستان فراهم کنیم و در این میان شاید تعدادی نخوردیم اما از اینکه دیگری نوشیده بودم لذت بردیم.

صادقی تصریح کرد: از زمانی که به عنوان خادم الشهدا فعالیت می‌کنم احساس سبکی پیدا کرده‌ام و حتی به همراه بسیاری از دیگر دوستانم سعی کردیم که رفتارمان بهتر از این که هست شود.

وی با اشاره به شنیده‌های خود درباره شهدا گفت: هر بار که از خاطرات شهدا می‌شنیدیم تصورمان این بود که تمام این سخنان تنها حرف است اما با حضور در مناطق عملیاتی و احساس شرایط سختی‌هایی را که رزمندگان در دوران دفاع مقدس تحمل کرده بودند برایم ملموس‌تر شد و دریافتم که تحمل شرایط چقدر برای آنان دشوار بوده است.

این خادم‌الشهداء جوان در اردوگاه شهید باکری خرمشهر تصریح کرد: فرصت زیادی نداشتیم که بخواهیم شهدا را به خوبی بشناسیم و به تنها چیزی که فکر می‌کردیم این بود که به خودسازی بپردازیم، اینکه راهی که شهدا رفتند چگونه راهی است و چه دینی بر گردن ما قرار دارد؟ چه چیز باعث شده که شهدا در این مسیر قرار گیرند و از جان خود نیز بگذرند؟

صادقی با اشاره به لزوم حضور جوانان در مناطق عملیاتی گفت: هر کس بایستی یکبار هم شده در این مناطق حضور پیدا کند تا بتواند به خودسازی بپردازد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات