راهیان نور تبدیل به یک فرهنگ عمومی شده است

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت ساوه گفت: سال هاست که بازدید از مناطق عملیاتی از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفته به طوری که راهیان نور تبدیل به یک فرهنگ عمومی شده است.
کد خبر: ۸۶۵۳۵۱۰
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۲
سرهنگ پاسدار مجید احمدجعفری در گفت و گو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی، از اعزام راهیان نور عمومی این شهرستان به مناطق عملیاتی جنوب خبر داد و اظهار داشت: تعداد 210 نفر در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.
وی افزود: این تعداد زائر با 5 دستگاه اتوبوس به این مناطق اعزام شدند که زائران در هر دستگاه اتوبوس از حضور یک راوی و یک روحانی بهره مند می شوند تا بهتر بتوانند تاثیر فرهنگی و معنوی این سفر را دریابند.
وی افزود: در دومین روز از سال نو نیز 210 نفر به راهیان نور جنوب اعزام شدند، که مجموع این تعداد سهمیه در نظر گرفته شده برای شهرستان ساوه بود ولی با توجه به استقبال درخور توجهی که از راهیان نور می شود امسال اولویت را به افرادی که برای نخستین بار است اعزام می شوند قرار دادیم.
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت ساوه تصریح کرد: 50 درصد اعزامی ها نوبت اولی هستند که بی شک از  تاثیر معنوی این سفر بهره مند خواهند شد و با شهدا پیمان می بندند که ادامه دهنده راه آنان برای حراست از ارزش های اسلامی باشند.
سرهنگ پاسدار جعفری با اشاره به حضور مردم در مناطق عملیاتی گفت: سالهاست که مردم با حضور در مناطق عملیاتی از نزدیک با رشادت ها و فداکاری های رزمندگان در دوران دفاع مقدس آشنا شده و به مقام شامخ شهدا نیز ادای احترام و تجدید میمان می کنند که ادامه دهنده راه شهیدان باشند و در مقابل کفر و شرک بایستند و پرچم اسلام را در پهنه گیتی برافراشته کنند.
وی راهیان نور را بزرگترین عملیات فرهنگی در مقابله با جنگ ترم دشمن دانست و افزود: راهیان نور بزرگترین جبهه فرهنگی در مقابله با جنگ ترم دشمن است چراکه افراد به ویژه نسل جوان با ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی مانوس می شوند از این رو دشمنان به دنبال بی رنگ کردن تاثیر معنوی راهیان نور هستند و برای این امر به هر ترفندی متوسل می شوند ولی باید بداند که ملت ایران با الگوگیری از سیره شهدا و مکتب عاشورا برای دفاع از اعتقادات و باورشان لحظه ای در مقابل دشمنان آرام نخواهند نشست.
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت ساوه خاطرنشان کرد: پس از اعزام راهیان نور جنوب در دومین ماه از بهار شاهد آغاز اعزام زائران به مناطق عملیاتی غرب خواهیم بود و پس از آن نیز در فصل مدارس اعزام دانش آموزی شروع خواهد شد که در راستای تداوم برنامه ریزی های صورت گرفته برای ترویج فرهنگ ایثار و تفکر بسیجی خواهد بود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات