خبرهای داغ:
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

فرش مهربان احیا می شود

کد خبر: ۸۶۵۳۴۱۲
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

خبرگزاری بسیج: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه فرش دستباف مهربان و شربیان، با اشاره به مغفول ماندن موضوع فرش در این مناطق در دهه های اخیر، گفت: باید کمیته ای تخصصی شکل بگیرد تا فرش منطقه مهربان مهندسی مجدد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی با توجه به قدمت صنعت فرش بافی در مناطق هریس، مهربان، شربیان و بخشایش و دومین منبع درآمدی بودن این صنعت پس از کشاورزی در این مناطق، افزود: لازم است در مهندسی مجدد فرش، در بحث های بازیابی و صادرات، گام هایی اساسی برداریم که در ایران و دنیا، فرش مهربان را معرفی کنیم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه شهرداری و شورهای اسلامی شهر مهربان و شربیان با پرپایی این نمایشگاه نشان دادند که کاری که در گذشته رونق داشت، می تواند دوباره احیا شود.


پورمهدی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش، خاطرنشان کرد: مدیریت استانی و همه مجموعه ها بنا دارند در تولید انبوه در رج های مختلف و هم صادرات، گام هایی بردارند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در همین راستا دولت و مدیریت استان مصمم است زیرساخت های آن را آماده کرده و با گام برداشتن در بحث های آموزشی و برطرف کردن مشکلات صادراتی فرش، از تاجران، بازرگانان و تولیدکنندگان برای احیای مجدد این صنعت دعوت شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار