خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی قزوین خبر داد:

اعزام دانشجویان جهادگر قزوینی به مناطق محروم استان/ ارائه خدمات درمانی توسط ۸۰ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی

مسئول سازمان بسیج دانشجویی قزوین گفت: در تعطیلات نوروز امسال ۲۰۰ نفر از دانشجویان جهادگر در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم استان اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۸۶۵۲۵۴۶
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲
مهدی برزگر مسئول سازمان بسیج دانشجویی قزوین صبح امروز در گفت و گو با خبرنگا بسیج در خصوص برگزاری طرح هجرت ویژه دانشجویان اظهار کرد: در تعطیلات نوروز امسال ۲۰۰ نفر از دانشجویان جهادگر در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم استان اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه منطقه الموت برای اجرای طرح اردوهای جهادی۹۵ در نظر گرفته شده‌است افزود: از سوم فروردین تا ۱۳ فروردین به مدت ۱۰ روز دانشجویان جهادگر به مناطق محروم الموت اعزام خواهند شد.

این مسئول با اشاره به فعالیت ۸۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در عرصه بهداشتی درمانی، ابراز کرد: ارائه خدمات دندانپزشکی در قالب آموزش و خدمات درمانی ، پزشک عمومی و طب سنتی و بحث بهداشت زنان و خانواده، مامایی و بهداشت محیط از خدماتی است که در این طرح به مردم مناطق مردم ارائه می‌شود.

برزگر بیان کرد: عمده فعالیت‌های اردوهای جهادی در روستاهای توابع بخش دستجرد سفلی؛ روستاهای خسرود ، گستین و گشنه رود و چند روستای دیگر می باشد.

وی در ادامعه افزود: ۴۰ نفر از دانشجویان گروه دانشگاه فنی شهید بابایی از ۴ لغایت دوازدهم فروردین در روستای گستین ناحیه برای انجام کارهای عمرانی و فرهنگی حضور پیدا خواهند کرد.

مسئول بسیج دانشجویی قزوین با بیان اینکه گروه جهادی دانشگاه پیام نور قزوین از چهارم تا ۱۲م در بحث فرهنگی و اقتصاد مقاومتی به روستای کاکوهستان، گشنه رود و گور اعزام می‌شوند افزود: گروه دیگری از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاهی شامل ۵۰ نفر تحت عنوان "نسیم عفاف” در روستای خسرود و یکی از روستاهای بخش دستجرد با مدیریت دکتر فاطمه محمدبیگی جهت انجام امورات فرهنگی و پزشکی در حوزه طب سنتی و طب اسلامی انجام می گیرید.

وی با اشاره به اهمیت بعد فرهنگی و معنوی اردوهای جهادی افزود: کمتر افرادی در ایام نوروز در طرح‎های جهادی حضور پیدا می‌کنند و حضور دانشجویان در روستاهای محروم سبب دلگرمی و مایه نشاط مردم این مناطق خواهد شد.

برزگر در ادامه تشریح کرد: دانشجویان کنونی به عنوان مدیران، پدران و مادران آینده این کشور محسوب می‌شوند و با شرکت در این اردوها ضمن پرورش روحیه انقلابی و جهادی، خود را برای پذیرش مسئولیت در آینده  و تلاش برای رفع محرومیت‌ها آماده می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی قزوین در ادامه گفت: دانشجویان رشته پزشکی با حضور در مناطق محروم از نزدیک با مشکلات این مردم آشنا و می‌توانند در آینده طرح‌ها و راهکارهای مفیدی برای رفع محرومیت ارائه نمایند.

وی در پایان تصریح کرد: حضور دانشجویان در مناطق محروم علاوه بر اینکه تضمین کننده نگاه مثبت و مایه خوشبینی به نظام و افزایش روحیه انقلابی جهادگران در روستاها شود، می‌تواند برای مردم مناطق محروم امیدبخش بوده و زمینه‌ای برای آبادانی، عمرانی و توجه بیشتر مسئولین به محرومیت‌زدایی باشد.

انتهای پیام /
ارسال نظرات
پر بیننده ها