حضور در مناطق عملیاتی روحیه مقاومت را تقویت می‌کند

یکی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس گفت: بازدیدکنندگان از مناطق عملیاتی با درک شرایط انگیزه بیشتری برای دفاع از ارزش‌ها پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۵۲۵۴۰
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸

صالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی، با تاکید بر اینکه مکرر در این سفر معنوی حضور دارد اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس افتخار حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را چه در جنوب و چه در منطقه غرب داشته‌ام و زمانی که بار دیگر در مناطق عملیاتی جنوب حضور پیدا می‌کنم بار دیگر احساس نزدیکی و رفاقت با شهدا می‌کنم.

وی افزود: در حقیقیت در این سفرهای معنوی از حضور شهدا بیشتر بهره‌مند می‌شوم و به خود می‌بالم که به دعوت شهدا در این مناطق هستیم و این امر زمینه‌ای است تا به واسطه شهدا به کربلا متصل شویم.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس تصریح کرد: اگر بخواهم از دوران دفاع مقدس برای جوانان امروز سخن بگویم این است که در وهله اول تنها پناهگاه و سنگر حفظ ایمان ولایت اهل بیت(ع) و ولایت فقیه است و دیگر اینکه مقاومت و پایداری در راه دین و در نهایت اینکه ثمره جهاد در راه خدا شهادت و کامل شدن ایمان و روحیات انسان بوده و دوری از جهاد و شهادت بی‌تردید فرو رفتن در منجلاب‌های نفسانی بوده و تنها راه نجات پیروی از مکتب شیعه و حرکت در مسیر ولایت است.

صالحی با اشاره به لزوم حرکت در مسیر شهدا برای رستگاری انسان گفت: اگر در خط اسلام و ولایت حرکت کنیم یعنی در راه شهدا گام برداشته‌ایم و این بدان معناست که تنها خواسته شهدا از صدر اسلام تاکنون حفظ اسلام و ولایت است که مایه عرت و سرافرازی در تمامی شئونات زندگی است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس به شکل عینی و ملموس به ثمره جهاد در راه خدا رسیدیم و امیدوارم بتوانیم آن را حفظ کنیم.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس تصریح کرد: بهره‌برداری جوانان از سفر راهیان نور دو بحث مجزا از یکدیگر است زمانی که وارد شلمچه یا طلائیه می‌شوی برداشت حداقلی و یک مسیر ثابت که ورودی است را می‌بینی که بسته به روحیات و تفکر فرد است تا استفاده مضاعف را داشته باشد چراکه تحت تاثیر ایثارگری و رشادت رزمندگان در دوران دفاع مقدس قرار می‌گیریم.

صالحی ادامه داد: بازدیدکنندگان از مناطق عملیاتی با درک شرایط انگیزه بیشتری برای دفاع از ارزش‌ها پیدا می‌کنند و همچنین در مقابل فتنه‌های متفاوت آخر زمان فرد را بیمه می‌کند مناطق عملیاتی حریم امنی هستند و انسان را پاک طینت و راه را از بی‌راهه نشان می‌دهد.

وی چند نکته را به جوانان امروز متذکر شد و افزود: جوانان حریم خانواده را محترم شمارند چراکه در حریم خانواده سالم انسان سالم تربیت می‌شود و مهم‌تر اینکه در مسیر نور و ولایت قرار گیرند، تمسک به اهل بیت(ع) و ثقلین مانع از گرفتار شدن آدمی در انحرافات است.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع از سنگر ولایت مایه سرافرازی و عزت کشور خواهد بود و خیر دنیا و آخرت را به همراه خواهد داشت به ویزه در زمینه‌های معرفتی می‌توانیم به پیشرفت‌های درخور توجهی دست پیدا کنیم.

صالحی خاطرنشان کرد: جوانان نبایستی فریب توطئه‌های رنگین غرب را بخورند باید بصیرت خود را افزایش داده و در مقابل توطئه‌های غرب بایستند آنان باید جایگاه خود را بهتر بشناسند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات