گفت و گو با غلامرضا غفاری

انتقال مفاهیم دفاع مقدس خروجی برنامه‏ های فرهنگی راهیان نور است/روایتگری راهیان نور ادامه کار شهدا

راوی دفاع مقدس گفت :روایتگری راهیان نور ادامه کار شهدا است، زیرا در واقعه عاشورا حضرت زینب(س)هرگز نجنگیدند ولی حضور و پیام‌آوری این حضرت بعد از این واقعه اهمیت بسیاری داشت. در نتیجه وقتی از این زاویه نگاه کنیم روایتگری یک کار مقدسی است که در ادامه آن رزم مقدس است.
کد خبر: ۸۶۵۲۵۱۸
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
غلامرضا غفاری راوی دفاع مقدس در این گفت‌وگو، اردوهای راهیان نور را اقدامی بسیار خوب و پرثمر دانست و اظهار داشت: باید این حرکت هر سال پرشورتر برگزار شود چرا که این اردوها در اشاعه فرهنگ شهادت و ایثارگری رزمندگان نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: زمانیکه راویان، عملیات‌ها را برای زائرین روایتگری می‌کنند این روایتگری یک تاریخ شفاهی برای نسل‌های جوان است زیرا تاثیرگذاری این امر می‌تواند از کتابخانه یا حتی دیدن فیلم‌های جنگی بیشتر باشد.

وی گفت: به نظرم روایتگری ادامه کار شهدا است، زیرا در واقعه عاشورا حضرت زینب(س)هرگز نجنگیدند ولی حضور و پیام‌آوری این حضرت بعد از این واقعه اهمیت بسیاری داشت. در نتیجه وقتی از این زاویه نگاه کنیم روایتگری یک کار مقدسی است که در ادامه آن رزم مقدس است. به خصوص راویانی که با اطلاع، با دقت و احساس روایتگری می‌کنند زیرا این روایتگری هر چه تاثیرگذارتر باشد نتیجه این فعالیت مثمرثمرتر خواهد بود.

وی، مهمترین هدف روایتگری را اشاعه و انتقال فرهنگ شهادت و ایثارگری شهدا معرفی کرد و بیان داشت: وقتی دانشجویان و دانش آموزانی که جنگ را ندیده‌اند در مناطق عملیاتی حضور پیدا می‌کنند، چفیه خود را روی مزار شهدا متبرک می‌کنند و به چشمان خود می‌کشند، این تاثیرات، برکات و حرمتی است که خداوند برای شهدا قائل است. در نتیجه در اردوهای راهیان نور است که درمی‌یابیم هیچ چیز در این دنیا گم نمی‌شود.
ارسال نظرات