"اولین اثر مصور کشور درباره شهدای مدافع حرم"

کتاب "قصه‌های حرم" رونمایی شد

کتاب "قصه‌های حرم" اولین اثر مصور کشور درباره شهدای مدافع حرم در حوزه کودک به همت مرکز حفظ آثار سپاه روح‌الله استان مرکزی رونمایی شد.
کد خبر: ۸۶۵۱۸۴۹
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، در مراسم رونمایی از این اثر مکتوب که با حضور خانواده شهید "زهره‌وند" و جمعی از مسئولین نظامی استان مرکزی برگزار شد سرهنگ پاسدار محسن گلشن‌زاده اظهار داشت: شهدا همیشه زنده هستند و همانگونه که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند "شهدا در قهقهه مستانه‌شان و در شادی وصلشان عند ربهم یرزقونند"

وی افزود: شهیدان در مسیر هدایت الهی حرکت کردند و تمامی بت‌های جاهلیت را کنار زدند و به نور الهی دست یافتند، شهدا در مراحل مختلف زندگی و نیز مراحل جهاد و شهادت از زخم‌ها و مصائب جنگ ناراحتی به خود راه نداده و در اوج شادی برای وصال جانان سختی‌ها را پذیرفتند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: شهید "زهره‌وند" نیز جهاد در راه خدا را پذیرفت و در مقابله با ظلم ایستاد و جان خود را بر طبق اخلاص گذاشت، شهید در راهی جان خود را نثار می‌کند كه هر دو ارزش آگاهانه و فی سبیل الله را داراست و چنین مرگی است كه به تعبیر پیامبر(ص) شریفترین و بالاترین نوع مرگ است.

کتاب زندگینامه شهدای مدافع حرم استان مرکزی سال آینده منتشر می‌شود

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدی سپاه روح‌الله استان مرکزی در این مراسم با اشاره به لزوم ثبت و ضبط خاطرات شهدا اظهار داشت: شهدا همگی گرامی هستند و عزیزتر از آنان شهدای مدافع حرم هستند که به دفاع از حریم اهل بیت(ع) پرداختند.

وی با اشاره به شهدای مدافع افزود: شهدای مدافع حرم دیرتر از ما آمدند ولی زودتر از ما مسیر را پیدا کردند و به توفیق شهادت دست یافتند.

سرهنگ پاسدار ملکی تصریح کرد: در مرکز حفظ آثار سپاه روح‌الله بر آن شدیم از زمان استفاده کرده و به جمع‌آوری خاطرات شهدای مدافع حرم بپردازیم تا ان‌شاءالله در سال آینده بتوانیم کتاب هر یک از شهدای مدافع حرم استان را به چاپ رسانیم.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدی سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به کتاب "قصه‌های حرم" گفت: این کتاب اولین اثر مصور کشور در حوزه کودک است که به بحث مقاومت و شهدای مدافع حرم پرداخته است تا به تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا برای نسل آینده بپردازد.

وی همچنین با اشاره به تقویم "گلبرگ سرخ" گفت: این تقویم نیز به همت مرکز حفظ آثار سپاه روح‌الله به منظور زنده نگه‌داشتن یاد شهدا به چاپ رسیده و این تقویم مزین به تصاوی شهدای مدافع حرم استان و شهدای شاخص دوران دفاع مقدس استان است.

سرهنگ پاسدار ملکی تصریح کرد: کتاب "قصه‌های حرم" به دختر شهید "زهره‌وند" تقدیم می‌شود و امیدواریم که سرفصل آغازی باشد که معرفی سیره شهدا بپردازیم و توفیقی باشد تا شهدا در آخرت به واسطه چنین کارهای فرهنگی دست ما را نیز بگیرند.

مشاور فرهنگی فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این مراسم ضمن بیان سه ویژگی شهید در روایات الهی گفت: شهید سه ویژگی دارد که او را از سایر افراد متمایز می‌کند که شامل هجرت، جهاد و شهادت است.

مشایخی ادامه داد: در روایت و آیات الهی بیان شده که هر کس در راه خدا هجرت کند اجرش با خداست و هرکه در راه خدا جهاد کند میزان پاداش آن را خود خدا می‌دهد و شهادت که اولین قطره از خون شهید که بر زمین ریخته می‌شود تمامی گناهانش بخشیده و به مانند روز تولد پاک خواهد بود.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) نیز فرمودند شهید 70 نفر از خانواده خویش را می‌تواند شفاعت کند که بی‌شک اعضای خانواده شهید از این امر مستثنی نخواهند بود و در روایتی دیگر پروردگار عالم فرموده که من خلیفه و جانشین شهید در خانه هستم و حضور خدا در خانواده شهید حضوری همیشگی است، هر کس خانواده شهید را بیازارد گویی مرا آزرده و هر کس خانواده شهدا را راضی کند خدا را راضی کرده است.

مشاور فرهنگی فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به رسالت خطیر خانواده شهدا گفت: رسالت خانواده شهیدان بسی سنگین است چراکه در کنار تربیت صحیح فرزند بایستی بار مشکلات زندگی را نیز بر دوش کشند.

کتاب "قصه‌های حرم" به همت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه روح‌الله استان مرکزی در راستای معرفی شهدای مدافع حرم استان مرکزی منتشر شده و برای گروه سنی کودک طراحی و به چاپ رسیده است که با تِم شعر به معرفی شهدای مدافع حرم استان مرکزی پرداخته است.

این کتاب در 12 صفحه با تصویرسازی هنرمند استان "علی شعبانی" و شاعره نوجوان این اثر "نرگش ملکی" از سوی انتشارات شهود و اندیشه مطهر در اولین نوبت چاپ به تعداد 5 هزار نسخه انتشار یافته است.

به 6 نقاشی برتر با موضوع شهدای مدافع حرم ارسالی از سوی شرکت‌کنندگان جوایز نفیسی ارائه و آثار برگزیده در کتاب "قصه‌های حرم /2" به چاپ خواهد رسید.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی اراک-میدان امام حسین(ع) ابتدای شهرک الغدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی به کدپستی 3616994939 ارسال کنند یا به رایانامه info@shhoud.ir ارسال کنند.

همچنین به بهترین رنگ‌آمیزی کودکان 3 تا 6 سال جوایز نفیسی از سوی مرکز تقدیم خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات