رئیس پلیس راهنمایی رانندگی استان بوشهر خبر داد

همکاری 22 هزار همیار پلیس با نیروی انتظامی استان بوشهر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر از همکاری 22 هزار همیار پلیس با پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی استان بوشهر و افزایش جریمه 41 عنوان تخلف رانندگی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۹۶۵۴
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷



 


به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، قدرت‌الله کشکولی صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با طرح همیاران پلیس اظهار داشت: طرح همیاران پلیس و پلیس یاران جوان در سراسر کشور اجرا شده و هدف آمادگی همیاران پلیس در طرح نوروزی نیروی انتظامی است.

وی افزود: هدف دیگر این است تا با همکاری و مشارکت بیشتر با آموزش‌وپرورش، دانش‌آموزان با مقررات راهنمایی و رانندگی و موضوع ترافیک بیشتر آشنا شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر تصریح کرد: هدف دیگر آمادگی برای کاهش سوانح رانندگی و افزایش انضباط اجتماعی است و این طرح در تمام مقاطع تحصیلی اجرا شده است.

کشکولی بابیان اینکه 22 هزار همیار پلیس، پلیس راهنمایی و رانندگی را در امنیت ترافیکی و بهبود وضعیت عبور و مرور یاری می‌دهند، گفت: امسال نسبت به سال گذشته جذب همیار پلیس در استان بوشهر دو درصد افزایش‌یافته است.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد طرح نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: این طرح در دو مقطع برگزار می‌شود دور اول 20 اسفندماه بوده و مرحله بعد از 25 اسفندماه تا 14 فروردین‌ماه سال 95 اجرا می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر اضافه کرد:  هدف از اجرای طرح نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی انضباط اجتماعی، کاهش سوانح جاده‌‌ای و آرامش در محورهای مواصلاتی است.

کشکولی ادامه داد: پلیس ناجا با تمام نیروها و همکاری دستگاه‌های مرتبط و تدابیر فرماندهی انتظامی استان طرح نوروزی را اجرا خواهد کرد.

وی در ارتباط با افزایش جریمه برخی تخلفات رانندگی بیان کرد: بر اساس مصوبه دولت و ماده 22 قانون راهنمایی و رانندگی، نرخ تخلفات رانندگی از 20 تا 100 درصد افزایش‌یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر بیان کرد: امیدواریم این اقدام در کاهش سوانح جاده‌ای مؤثر باشد هرچند در این راه نیازمند همکاری تمام اقشار مردمی هستیم.

کشکولی گفت: بر اساس این مصوبه جریمه 41 عنوان تخلف افزایش‌یافته که برخی جرائم شامل سبقت غیرمجاز، عبور از چراغ‌قرمز، عبور و محل تردد ممنوع، عدم استفاده از کلاه ایمنی و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی می‌شود.

ارسال نظرات