"حل مشکلات کشور در سایه توجه به اقتصاد مقاومتی امکان‌پذیر است"

خبرگان باید انقلابی و بدون مصلحت اندیشی عمل کند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: مقام‌معظم رهبری فرمودند"خبرگان باید انقلابی بماند، انقلابی بیاندیشد و انقلابی عمل کند" که پیامی بزرگ برای خبرگان است و خبرگان باید هیچ ملاحظه‌ای جز انجام وظیفه عمل نکند.
کد خبر: ۸۶۴۹۲۲۶
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آیت‌الله دری‌نجف‌ابادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اراک عالم هستی را مظهر خدا دانست و اظهار داشت: جهان محضر خداست و اگر نسبت به این امر مؤمن باشيم و اگر خدا را حاضر و ناظر بدانيم خانه دل را از غير خدا پاک می‌کنیم، به کمالات نفسانى مى‏رسيم و محيط زندگى را محل رشد و تکامل خود و ديگران قرار مى‏دهيم.

وی افزود: انبیاء و اولیای الهی چراغ روشنی هستند که مسیر را به ما نشان می‌دهند و در این میان با توجه به شهارت حضرت فاطمه(س) باید بدانیم که فردای قیامت جایگاه حضرت زهرا(س) در بالاترین رده‌های هستی قرار دارد و اگر انسان‌هایی مومن باشیم لیاقت دیدن نور جمال حضرت زهرا(س) را در روز محشر خواهیم داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: ماه جمادی‌الثانی ماه حضرت فاطمه(س) است همه جا بایستی عشق به فاطمه(س) باشد عشق به سیره، سنت، رفتار و اخلاق فاطمی حاکم باشد، باید رهروان راه ایشان باشیم و همواره مراقب حریم عفاف و حجاب و حیاء و تقوا باشیم و از آن تجاوز نکنیم چراکه حریم فتطمه(س) حریم عفاف و حجاب و حیاء و تقوا است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به لزوم رعایت تقوی در همه عرصه‌های زندگی گفت: تقوی را پیشه کنیم، در روزهای آخر سال به ویژه چهارشنبه پایانی سال مراقب رفتار خود باشیم و باعث آزار و اذیت دیگران نشویم، به جای صرف هزینه‌های غیرضروری در این روزها بهتر است هزینه‌ها را در راه بخشش و نیکوکاری صرف کنیم که باعث سعادت دنیا و آخرت خواهد بود.

وی افزود: سال گذشته نزدیک به 60 نفر مجروح داشتیم که مخارج زیادی هم بر خانواده‌ها و هم بر بخش درمان تحمیل کرد خانواده‌ها به فرزندان فرهنگ احسان و نیکوکاری را آموزش دهند تا با حرکت در این مسیر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد:در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر لزوم توسعه فضای سبز در استان تصریح کرد: هفته درختکاری را نیز گرامی بداریم و سعی در توسعه فضای سبز استان به ویژه اراک داشته باشیم و در این راستا از گونه‌های کم آب بهره بگیریم تا آینده تبدیل به جنگلی شود که در ایجاد هوای پاک بسیار موثر است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد گفت: سعی کنیم تا احسان و نیکوکاری را به فرزندان خود آموزش داده و این فرهنگ را جزو برنامه‌های زندگی خود قرار دهیم.

وی افزود: بنیاد شهید نیز باید در خدمت به خانواده‌های شهدا بکوشد و برنامه‌ریزی برای تامین اشتغال و ازدواج فرزندان شهدا داشته باشد و در کنار آن به سلامت خانواده شهدا و نیز بحث درمان جانبازان و ایثارگران اهتمام ویزه‌ای داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: با گرامیداشت روز راهیان نور گفت: راهیان نور نیز یک اقدام فرهنگی است که می‌تواند با تبیین رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس برای نسل جوان آنان را در مقابل هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان مصون نگه دارد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به بمباران شیمیایی حلبچه گفت: 5 هزار نفر در این جنایت وحشیانه رژیم بعث عراق مانند برگ خزان بر زمین افتادند همچنین در انتفاضه اخیر مردم فلسطین بیش از 200 نفر به شهادت رسیدند و صدها نفر به اسارت گرفته شدند که امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه این شهیدان و تمام شهدای دنیای اسلام باشیم تا فردای قیامت شرمنده آنان نباشیم.

وی ضمن تشریح فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان افزود: نباید کاری کرد که موجب اختلاف شود دشمنان در شرایط فعالی تلاش می‌کنند که جنگ بین شیعه و سنی را در منطقه دامن بزنند، جنگ‌هایی که توسط آل‌سعود و داعش و اسرائیل مدیریت می‌شود باید توجه شود که این جنگ‌ها جنگ‌های سیاسی است نه جنگ‌های مذهبی.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: آل‌سعود دین ندارد، داعش نیز مسلمان نیست اسلام هرگز توصیه به کشتار بی‌گناهان و انسان‌ها نکرده است، اسلام دین حق است و اینان خودسرانه عمل می‌کنند این جنایات توسط اسرائیل و امریکا و جنایتکاران دیگر رقم می‌خورد تا بتوانند از حیات اسرائیل حمیات و دفاع کنند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا گفت: اوباما هر بار در سخنرانی‌های خود ضمن حمله به ایران ابراز کرده که اسبی نیستند که کشورهای دیگر بخواهند از آنان سواری بگیرند منظورش آل‌سعود است که می‌خواهند برای اهداف پلیدشان آمریکایی‌ها را نیز در این جبهه با خود همدست کنند.

وی افزود: وجود گروه های تکفیری و ضد اسلامی در منطقه به دلیل ترس استکبار جهانی به خصوص اسرائیل جنایتکار از وحدت مسلمانان است که بعضی از دولت‌های اسلامی نیز با حمایت از این گروهک‌های تکفیری آب در آسیاب دشمن می‌ریزند، که از دیدگاه مقام‌معظم رهبری، این مسائل تنها در سایه همدلی و وحدت مسلمانان اعم از شیعه و سنی حل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مقام‌معظم رهبری تاکید دارند که مجلس خبرگان باید انقلابی باشد و انقلابی بماند انقلابی بیاندیشد و انقلابی نیز عمل کند، اگر زمانی نیاز بود تا تصمیمی گرفته شود هیچ ملاحظه‌ای جز انجام وظیفه عمل نکند، احقاق حقوق و ادای دین به خون شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی را در نظر داشته باشد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به سخنان مقام‌معظم رهبری نسبت به اولویت‌های پیش روی مجلس آینده و دولت گفت: اقتصادمقاومتی و ظرفیت‌های درخور توجه کشور در این حوزه یکی دیگر از خواسته‌های مقام معظم رهبری است که استان مرکزی نیز در بخش‌های مختلف کشاوری، صنعت و نیز صنایع تبدیلی ظرفیت درخور توجهی دارد.

وی افزود: صنایع استان که در رکود هستند و با ظرفیت واقعی خود فعال نیستند یا تعطیل شده‌اند نبایستی به خاطر نفع سودجویان غارت شود، سرمایه‌گذاران یا سرمایه‌داران برای انجام فعالیت‌های صنعتی نبایستی تسهیلات دریافتی را برای رفاه خود صرف کنند یا در مسیر دیگری هزینه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: یکی از فصول مهم اقتصاد مقاومتی که مقام‌ معظم رهبری به عنوان سرفصل پویایی اقتصادی و خروج از رکود تورمی بر آن تاکید دارند، قطع وابستگی به نفت است که از مسیر بالندگی صنعت و توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی و برنامه‌های کارشناسی و تحول آفرین محقق می‌شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی رشد و توسعه علمی را یکی دیگر از خواسته‌های مقام‌معظم رهبری دانست و گفت: مقام معظم رهبری از وضع رشد علمی و اقتصادی کشور ناراضی هستند، شرکت‌های دانش‌بنیان، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها بایستی در مرز رشد و توسعه علمی حرکت کنند دانشگاه‌ها به جای بازی‌های سیاسی به دنبال توسعه علمی باشند.

وی افزود: در این راستا نیز دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی باید هوشیار باشند تا مبادا اجازه نفوذ به دشمنان داده شود، این‌ها ظلم به خون شهدا و ظلم به ملت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی را در گرو تقویت ساختارهای علمی و اقتصادی کشور است، مراکز علمی و دانشگاهی کشور با ارائه برنامه و راهکار در زمینه‌های تولید و اقتصاد کشور را یاری رسانند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به هجمه فرهنگی دشمن گفت: احیای فرهنگ ایرانی واسلامی یکی دیگر از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است چراکه دشمنان نظام اسلامی با توسعه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ایمان و اعتقادات جوانان ما را نشانه گرفته‌اند که می‌طلبد مسئولان فرهنگی کشور برای مقابله با توطئه‌های دشمنان برنامه‌ریزی‌های کاربردی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات