"بسیج و سپاه ستون خیمه انقلاب اسلامی هستند"

بنیاد شهید حافظ فرهنگ ایثار و شهادت

استاندار مرکزی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران فرهنگ شهادت را در جامعه متبلور کرده و معنویت را ترویج می‌دهد، این نهاد انقلابی از تمامی ارزش‌های نهادینه شده در انقلاب که معنویت را آفریدند حفاظت کرده و خط‌ مشی شهدا را در جامعه به‌ ویژه بین نوجوانان و جوانان ترسیم می‌کند.
کد خبر: ۸۶۴۹۰۷۸
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمود زمانی‌قمی در سومین کنگره ملی تجلیل از مقام شامخ شهیدان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: این بانوی بزرگ اسلام شهید راه دفاع از ولایت شدند چراکه عده‌ای نابخرد حقیقت غدیر را فراموش کردند و مانع از ولایت حضرت علی(ع) شدند که اگر حضرت علی(ع) رهبری جامعه را از همان ابتدا برعهده می‌گرفت الان مسیر جامعه بشریت چیز دیگری بود.

وی افزود: از بزرگترین افتخاراتی که مسئولین و کارکنان بنیاد شهید نصیبشان شده خدمت عزیزترین قشر جامعه یعنی مجاهدان فی‌سبیل‌الله است

استاندار مرکزی تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) آن زمان که صدا و ندایی متفاوت را سر داد و برتری منشور دین برای اداره جامعه را به منصه ظهور رساند و بنیان‌های قوی این تئوری را پیدا نمود خیمه‌ جمهوری اسلامی را برپا کرد اما این خیمه ستون‌های محکمی می‌خواست تا قوام و دوام آن تضمین گردد.

زمانی‌قمی ادامه داد: بهترین مسیر نهادسازی برای این نهال نوپا بود و نهادهایی چون بنیاد شهید، کمیته امداد، سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین ستون‌هاییی شدند تا این خیمه با عظمت یعنی جمهوری اسلامی را هم حفاظت کرده و هم قوام و دوام آن را موجب شوند.

وی افزود: در راس همه این نهادهای انقلابی بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی هم فرهنگ می‌پراکند و هم مروج عظمت و معنویت در جامعه است و همچنین از همه کسانی که معنویت و عظمت آفریدند حفاظت می‌کند که این دو مسئولیتی بزرگ و سنگین است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: بنیاد شهید فرهنگ شهادت و فرهنگ ایثار را حفاظت می‌کند، امنیت و ثبات کنونی میهن اسلامی مرهون رشادت و جانفشانی‌های شهدا و رزمندگانی است که هشت سال در مقابل دشمن ایستادگی کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دشمنان بیافتد.

زمانی‌قمی با اشاره به اقتدار امروز کشور گفت: شهدا با نثار خون پاک خود در راه دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های بلند و متعالی اسلام حق بزرگی بر گردن جامعه دارند و ما نیز مرهون آنان هستیم که باید ادامه دهندگان خوبی برای مسیر این شهدا بوده و از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

وی افزود: شهدا دیروز احساس تکلیف کردند، آنان در آن برهه از زمان جان برکف به میدان رفتند تا ریشه ظلم و بیداد را در پیروی از خط سرخ حسینی بخشکانند و در این مسیر از آنچه که داشتند گذشتند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: صیانت از فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای مکتب اسلام و تشیع بوده و نهادینه شدن این فرهنگ در تمامی جوامع اسلامی به عنوان مؤثرترین ابزار جهت حفظ عزت جامعه و حفاظت از تمامیت ارضی معرفی است.

زمانی‌قمی خاطرنشان کرد: امروز حضور جوانان مسلمان در سوریه و عراق حاکی ازاین دارد که جوانان امروز این فرهنگ را به خوبی آموخته و در راستای حفظ اسلام و نجات جوامع اسلامی از چنگال استکبار از آن استفاده می‌کنند و وجود شهدای بسیاری با عنوان مدافعان حرم گواهی بر این ادعاست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات