خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خبر داد

معرفی نمایش «لحظه‌های آسمانی» از همدان به عنوان اثر برگزیده ملی

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: نمایش صحنه‌ای «لحظه‌های آسمانی» جزو 11 اثر برگزیده ملی در جشنواره «مدرسه عشق» انتخاب و معرفی شد.
کد خبر: ۸۶۴۸۷۵۸
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
علی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در همدان اظهار داشت: نمایش صحنه‌ای «لحظه‌های آسمانی» به نویسندگی و کارگردانی و طراحی داستان هنرمند مریانجی احمد لطفیان بهار کاری از محافل فرهنگی و هنری شهر مریانج و با همکاری حوزه مقاومت شهیدان حاج بابایی ناحیه مقاومت شهرستان همدان است که با شرکت در جشنواره «مدرسه عشق» معاونت فرهنگی و هنری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور در آسمان ایران زمین خوش درخشید.

وی افزود: در سال جاری حدود 40 هزار از انواع آثار هنری در کشور در جشنواره «مدرسه عشق» شرکت کرده که از این بین 900 اثر از استان همدان به بخش کشوری ارسال شد.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: با بررسی اولیه آثار توسط متخصصان 12 هزار اثر منتخب و برای مرحله نهایی و کشوری تحت نظر داوران اصلی ارسال و مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: نمایش صحنه‌ای «لحظه‌های آسمانی»، این اثر فاخر و متعالی در کنار 12هزار انواع اثر هنری راه یافته به جشنواره ارسال شده و از بین 360 اثر رسیده به دبیرخانه در بخش‌های هنرهای تصویری و نمایشی (فیلمنامه، تئاتر، فیلم مستند، فیلم داستانی و فیلم موبایلی) به تعداد 96 اثر هنری به عنوان اثر برگزیده در پنج رشته تصویری و نمایشی انتخاب و وارد مرحله کشوری جشنواره شد.

بقایی با اشاره به آثار ارسالی در حوزه تئاتر اضافه کرد: این آثار شامل چهار اثر از استان همدان، دو اثر از آذربایجان غربی و از استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان، کرمانشاه، ایلام و مرکزی هر کدام یک اثر است.

وی یادآور شد: در مجموع تئاتر همدان 36.36 درصد از آثار راه یافته به بخش کشوری در رشته تئاتر را به خود اختصاص داده است.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه نمایش صحنه‌ای «لحظه‌های آسمانی» جزو11 اثر برگزیده ملی معرفی شد، افزود: این مهم حاصل حضور این اثر با هدف احیاء هنر دینی و متعالی (هنر فاخر) است که بعد از اجرا، در سطح کشور از نظر داوران جشنواره «مدرسه عشق» معاونت فرهنگی و هنری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شایسته تقدیر شد.

وی با تقدیر از عوامل و دست اندرکاران و بازیگران این اثر فاخر هنری گفت: از تمام کسانی که در ایجاد این اثر همکاری و مشارکت داشتند صمیمانه تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات