نماینده ولی فقیه در سازمان هلال احمر :

آیت‌اله واعظ طبسی یک شخصیت ملی بود

وی با اشاره به ویژگی‌های آیت الله واعظ طبسی گفت: آیت الله واعظ طبسی شخصیتی ملی بود نه شخصیت استانی و به همه کشور متعلق بود و تربیت و کنترل نفس از ویژگی های بارز ایشان بود.
کد خبر: ۸۶۴۷۴۰۴
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷




به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ مراسم ترحیم و بزرگداشت آیت الله واعظ طبسی، از طرف آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با سخنرانی حجت الاسلام  والمسلمین عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر صبح امروز در مسجد مدرسه علمیه امام خمینی (ره) در بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام  والمسلمین عبدالحسین معزی در ادامه این مراسم گفت: راه آیت الله طبسی، راه طلبه های جوان است و هر مسلمانی وظیفه دارد پیام دین را برساند و این وظیفه گروه خاصی نیست، البته کسی که طلبه می شود وظیفه اش سنگینتر است.

وی با اشاره به ویژگی های آیت الله واعظ طبسی گفت: آیت الله واعظ طبسی یه شخصیت ملی بود نه شخصیت استانی و به همه کشور متعلق بود و تربیت و کنترل نفس از ویژگی های بارز ایشان بود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به اینکه علمی که برخواسته از علمل صالح باشد حیاط طیبه را به دنبال خود می آود گفت: علم باید انسان را در نزد خدا مقرب کند و در پرتو ایمان باشد، خیلی ها در دنیا دنبال علم هستند ولی علم بون ایمان نزد خداوند هیچ ارزشی ندارد.

وی با اشاره به اینکه یاران امام (ره) نه دنبال نام بودن و نه دنبال نان، خاطرنشان کرد: امام (ره) وقتی که نهضت را آغاز کرد هیچ چیزی نداشت، حتی خط تلفن هم نداشت، ولی به راهی که می رفت ایمان داشت و مصمم بود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور با توجه به اینکه طلاب تاریخ سیاسی ایران و جهان را حتما مطالعه کنند افزود: رهبر معظم انقلاب به مسائل سیاسی کشور و جهان اشراف کامل دارند و حتی ریئس جمهور روسیه وقتی با مقام معظم رهبری دیدار می کند از این اشرافیت به مسائل جهان شگفت زده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی یاداور شد: آیت الله واعظ طبسی بینش بالای سیاسی داشت و افتخار دیگری که داشت تولیت آستان قدس علی ابن موسی رضا است که این خود جایگاه پر اهمیتی است.

وی اظهار داشت: از دیگر ویژگی های واعظ طبسی متین بودن است، یه طلبه باید طوری تربیت شود که زبان آن هر حرفی را بر زبان جاری نکند.

نماینده ولی فقیه در سازمان هلال احمر کشور افزود: یک طلبه باید فرشته نجات مردم هم باشد تا مردم علاوه بر مسائل اعتقادی و شرعی در دیگر مسائل اجتماعی ملجع و پنگاهگاه مردم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی گفت: در سازمان جوانان هلال احمر کانون‌های مختلفی از اقشار مردم وجود دارد و بیش از 100 کانون طلاب در سازمان جوانان وجود دارد و دارند به مرم خدمت رسانی می‌کنند.

بر اساس این گزارش ، در این مراسم استاندار بوشهر به همراه برخی از معاونین خود و دیگر مسئولان استانی و لشکری حضور داشتند.

ارسال نظرات