خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

پرداختن به علت‌ها به‌جای معلول‌ها، تکلیف امروز کمیته امداد است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که کمیته امداد باید به فضای جدیدی ورود پیدا کند، گفت: پرداختن به علت‌ها به‌جای معلول‌ها، وظیفه و تکلیف امروز کمیته امداد است.
کد خبر: ۸۶۴۶۸۵۴
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عابدینی در دیدار جمعی از کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اظهار کرد: فقرایی که به خاطر آسیب‌های جسمانی زمین‌گیر شده‌اند و امکان فعالیت شغلی ندارند، یتیمانی که در سن کم، سرپرست خود را از دست داده‌اند و اسیران (که امروز مردم جنگ‌زده کشورهای منطقه مصداق بارز آن هستند،) باید مورد توجه و کمک باشند.

وی تصریح کرد: در نگاه دین حتی کسانی که فقیر هستند هم برای رفع مشکلاتشان نیازمند ورود به میدان انفاق و صدقه هستند و از این طریق می‌توانند به مشکلاتشان پایان دهند، چرا که خدای متعال می‌فرماید هر کسی کار نیکی انجام دهد، ده برابر پاداش می‌گیرد.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: فضای قالب در ادبیات دینی استفاده از کلمه اکرام است نه اطعام و وقتی می‌گوید اکرام کنید، شامل اطعام هم می‌شود و این مهم تأکید می‌کند که قبل از این‌که شکم کسی سیر شود باید شخصیتش حفظ و احترامش محفوظ بماند و آسیب شخصیتی به او وارد نشود.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که کمیته امداد باید به فضای جدیدی ورود پیدا کند تا برای سایر استان‌ها الگو شود، خاطرنشان کرد: پرداختن به علت‌ها به‌جای معلول‌ها، وظیفه و تکلیف امروز کمیته امداد است.

وی با بیان این‌که اگر بر روی معلول‌ها تمرکز و هزینه کنیم، هیچ‌گاه مشکلات مردم پایان نخواهند یافت، یادآور شد: باید برنامه‌ریزی‌ها و بودجه‌ها بیشتر به سمت توسعه اشتغال و افزایش درآمدها هدایت شوند تا مشکلات به‌صورت زیربنایی برطرف شوند.

 آیت‌الله عابدینی ترویج روح کرامت و قناعت را در جامعه لازم و ضروری دانست و افزود: اگر روح قناعت و کرامت از جامعه گرفته شود، نیازمندان جامعه بسیار بیشتر خواهند شد اما در حال حاضر روح قناعت و مناعت طبع اجازه نمی‌دهد برای دریافت کمک به مراکز مرتبط مراجعه کنند.

امام‌جمعه قزوین سرمایه‌گذاری بر روی فرهنگ سلامت و بهداشت را نیز لازمه امروز جامعه دانست و گفت: بسیاری از مددجویان نیازمند خدمات بهداشتی، با هزینه‌های بسیار بالا هستند و اگر ما نگاه بلندمدت داشته باشیم با فرهنگ‌سازی در این حوزه، سلامت و بهداشت را در آینده تضمین و جامعه را از هزینه‌های گزاف نجات می‌دهیم.

 وی با بیان این‌که برکت حرف اول و آخر را می‌زند، تصریح کرد: وجود برکت در زندگی طلبگی باعث شده که این قشر با کمترین هزینه و شهریه زندگی و به کارهای وسیع علمی و دینی بپردازند و این مصداق بارز برکت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در تشکیلات کمیته امداد، بیشتر از هر فضایی زمینه توسعه برکت وجود دارد و خدمت به خلق با نیت جلب رضای خدا، موجب افزایش برکت می‌شود.

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین هم در این دیدار گفت: کمیته امداد 25 هزار خانواده، بالغ بر 46 هزار نفر را به‌صورت مستمر و 40 هزار نفر هم به‌صورت موردی تحت پوشش دارد و برای آن‌ها 139 شبکه امداد فرهنگی تشکیل داده است.

وی ادامه داد: 3 هزار و 400 دانش‌آموز و 950 دانشجو تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و پیگیری می‌کنیم سبک زندگی دینی آن‌ها ارتقا یابد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها