خبرهای داغ:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین:

راز شهادت مدافعان حرم را باید از سجاده هایشان جست و جو کرد

شهیدان مدافع حرم در دنیای پرزرق و برق و پرهیاهوی امروز، الگوهای بی ادعایی هستند که در سبک زندگی هرکدامشان هزاران نکته نهفته است، این جوانان با بی اعتنایی نسبت به تمام مسائل دنیوی و مادی تنها به هدف غایی و نهایی در زندگی خود اندیشیدند و چنان در رسیدن به آن غرق شدند که دیگر هیچ مانعی جلودارشان نبوده و نیست.
کد خبر: ۸۶۴۶۶۶۶
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، قطعا برای بسیاری از ما این سؤال پیش آمده که چه مسائلی زندگی جوانان مدافع حرم را از دیگر هم نسل های آنها جدا کرده است، اینکه آنها در اخلاق و رفتارشان چه مواردی را مدنظر قرار می دهند که وجودشان را پاک و هدفشان را خدایی می‌کند؟!

وی تصریح کرد: شاید اینها سؤالات بسیاری از ما باشد که شهدای مدافع حرم برای رسیدن به این مرتبه و رتبه در زندگی خود چه کرده اند؟ چه مسیری را در زندگی پیمودند که امروز مقام والای شهید را به یدک می‌کشند؟ باید گفت که امرور زندگی هریک از این شهیدان ما را بیشتر و بهتر متوجه دلیل تمایز آنان از دیگر اقشار جامعه می‌کند.

صلح جو بیان کرد: وقتی پای صحبت اعضای خانواده و آشنایان شهیدان مدافع حرم می نشینیم، یک کلید واژه مهم بارها تکرار می شود، خواندن نماز شب و نماز اول وقت؛ اهمیت به نماز اول وقت و عشق ورزیدن به عبادت معبود، چنان روح و جان این جوانان را زلال کرده که آنها به نماز همچون چشمه ای گوارا نگاه کرده اند و هیچگاه از نوشیدن آن سیراب نمی شوند.

رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورا گفت: این شهیدان اولین گام در راستای خدایی شدن و اهمیت به نمازی که می خوانند را جست و جو می کنند و به درستی فهمیدند که قبل از رسیدن به دروازه شهادت، باید از معبر نماز عبود کنند؛ همسر شهید سیاهکالی مرادی می گوید: "حمید مدت ها در اتاق تاریک نماز شب می خواند و اشک های او روان می شد و دعای اللهم ارزقنا شهادت فی سبیلک را سر می داد."

وی با بیان اینکه "شهادت" هنر مردان خداست، افزود: کسی در این راه قرار می‌گیرد، هر لحظه و هرجا شهادت را به چشم می‌ببیند و برای رسیدن به خداوند آماده است و شهید سیاهکالی مردای از این دست آدمها بود، شهید حجت الله اسدی نیز قبل از شهادتش همیشه خانواده و اطرافیانش را به خواند نماز اول وقت توصیه می کرده است و پشتیبانی از ولایت فقیه و خدایی شدن در راه اسلام و اهل بیت (ع) از تکه کلام های او بوده است.

صلح جو اظهارکرد: پدر این شهید بزرگوار می گوید: "حجت الله همیشه سفارش می گرد که نماز اول وقت خود را ترک نکنید و از خداوند دور نشوید."آری حجت الله اسدی از مسیر میانبر استفاده کرد و چنین روش و منشی در نگاه نخبگان است که از مهارت خود استفاده کردند و در زمانی کوتاه مسیر طولانی را سپری کردند و به هدف والای خود رسیدند.

وی در خاتمه اذعان کرد: نماز، روزه، متانت، صبر، ادب و اخلاق موجب خاص شدن شهیدان شد و آنها از شب برای خلوص، تزکیه نفس و رسیدن به خدا  استفاده کردند و از شب زنده داری غافل نشدند، اینها دقیقا همان کارهایی است که مردان بزرگ خدا در طول تاریخ انجام داده اند و حالا این شهیدان نشان می دهند کلید درستی و پاکی در دنیای امروز قدم گذاشتن در راه پیشینیان پاک و بی آلایش است.

1004/پ30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها