خبرهای داغ:

اعتماد نقطه آغازین توسعه پایدار

کد خبر: ۸۶۴۵۷۶۳
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸

خبرگزاری بسیج: یکی از اعضای هئیت علمی دانشگاه تبریز ساعاتی پیش در نخستین همایش ملی راهکارهای توسعه منطقه باسمنج تبریز، اعتماد را نقطه آغازین توسعه پایدار دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، فاریابی باسمنجی، با بیان اینکه باید کمک کنیم تا شهر باسمنج از منطقه حاشیه انگاری خارج شود، خاطرنشان کرد: همه ظرفیت های لازم برای توسعه منطقه باسمنج مهیا بوده و هیچ بهانه ای برای توسعه پایدار این منطقه وجود ندارد.


وی با اشاره به قدمت بیش از هزار ساله این منطقه، تاکید کرد: با توسعه این منطقه، باسمنج پشتوانه تبریز هم خواهد شد.

آذربایجان شرقی جزو عقب افتاده ترین استان های کشور

معاون سابق ساخت راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در سخنانی با اشاره به سابقه درخشان آذربایجان شرقی به عنوان قطب صنعتی کشور، گفت: متاسفانه در حال حاضر آذربایجان شرقی جزو عقب افتاده ترین استان های کشور است.

هوشنگ پاکدل با تاکید به موقعیت فیزیکی و ذخایر طبیعی و انسانی زیاد آذربایجان شرقی، اذعان کرد: به علت عدم برنامه ریزی درست، نتوانستیم در شان ملت آذربایجان کار کنیم.


وی با توجه به اقدامات اخیر دولت در توسعه زیرساخت های این منطقه، از مسئولان و به خصوص نمایندگان این منطقه خواست تا در جهت احقاق حقوق مردم آذربایجان شرقی از جمله در طرح های بلاتکلیف، تلاش کنند.


نخستین همایش ملی راهکارهای توسعه منطقه باسمنج تبریز، با حضور جمعی از اندیشمندان و مسئولان کشوری و استانی، هم اکنون در تالار وحدت دانشگاه تبریز در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار