خبرهای داغ:
رئیس هیئت نظارت انتخابات استان همدان خبر داد

نظارت 4500 نفر بر صندوق‌ها در استان همدان

رئیس هیئت نظارت انتخابات استان همدان با بیان اینکه یک هزار و 261 صندوق اخذ رأی در استان وجود دارد، گفت: 4 هزار و 500 نفر در استان نظارت بر صندوق‌ها دارند.
کد خبر: ۸۶۴۲۹۲۶
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام محمد جوادی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از 29 بهمن حدود 140 نفر در کشور و چند نفری هم در استان با بررسی‌های مجدد پرونده‌های کاندیدا از طرف شورای نگهبان صلاحیتشان مورد تایید قرار گرفت.

وی درباره تخلفات انتخاباتی در استان همدان، خاطرنشان کرد: شاخص‌ترین تخلفاتی که در تبلیغات دیده شد در خصوص عکس‌ها و بنرها بوده که از سوی اکثریت کاندیداها مشهود بوده که بنرهای بزرگ را در مکان‌هایی که نباید نصب کردند.

رئیس هیئت نظارت انتخابات استان همدان ادامه داد: شهرداری مکان‌های مشخصی برای تبلیغات کاندیداها معین کرده بود اما این تخلف از اکثریت قریب به اتفاق کاندیداها دیده شد و برخوردهای لازم صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه استان همدان رکورددار تایید صلاحیت کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است، گفت: استان همدان با تایید صلاحیت 4 نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی بالاترین تاییدات را داشته و و استان البرز کمترین تایید را داشته است.

جوادی با بیان اینکه یک هزار و 261 صندوق اخذ رأی در استان وجود دارد، افزود: 4 هزار و 500 نفر در استان نظارت بر صندوق‌ها دارند.

رئیس هیئت نظارت انتخابات استان همدان تصریح کرد: انصراف‌ها در دوران تبلیغات فراوان بوده و تاکنون 56 نفر در استان انصرافی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه انصراف از کاندیداتوری به دو صورت مطلق و به نفع دیگران صورت می‌گیرد، بیان کرد: گاهی افراد به صورت مطلق و گاهی به نفع کسی دیگر انصراف می‌دهند که این امر باید توسط کاندیدا به فرماندار و سپس به هیئت نظارت ابلاغ شود.

جوادی با اشاره به اینکه تبلیغات زودهنگام به دو صورت بوده است، عنوان کرد: یک نوع از تبلیغات زودهنگام در آغاز ثبت‌نام‌ها بوده و از زمانی که استارت انتخابات زده شد، برخی داوطلبان تبلیغات زیرزمینی داشتند و کم کم خودشان را در مجامع عمومی نشان دادند و یکی دیگراز تبلیغات زودهنگام که خیلی خودش را نشان داد، بعد از ثبت‌نام بود به طوریکه از زمان ثبت‌نام تا 7 روز به انتخابات مانده تبلیغات زیاد شد و بسیاری هم علنی بود و مورد پیگیری قرار گرفت البته به آنهایی که خیلی روشن و علنی بود، تذکرات کتبی داده شد و برای برخی هم اقدامات بیشتری صورت گرفت.

وی درباره نحوه نظارت در شعب اخذ رأی عنوان کرد: در کنار هر صندوق 4 نفر وجود دارد و تعدادی بازرس نظارت می‌کنند و خود هیئت نظارت هم امروز سرکشی و نظارت داشته و تذکراتی را به کاندیداها و مردم و هیئت اجرایی داده شد.

رئیس هیئت نظارت انتخابات استان همدان بیان کرد: تخلفاتی که قابل پیگیری است حتما مکتوب به مراجع ذی‌صلاح داده شده و دنبال خواهد شد و هرگز چشم‌پوشی از تخلف کسی نخواهد شد.

وی اظهار کرد: از وزیر کشور و سخنگوی هیئت مرکزی نظارت شنیدید که تخلفات مجازی مثل تخلفات فیزیکی است و پیگیری می‌شود و الان هم که وقت تبلیغات تمام شده، اگر تخلفی شود قطعا پیگیری می‌شود و آن شخص یا حزب و گروه مورد نظر هئیت خواهند بود.

جوادی در خصوص فعالیت ستاد انتخاباتی کسی که در شهرستان اسدآباد تایید صلاحیت نشده است، گفت: فعالیت ستاد انتخاباتی کسی که تایید نشده نداشتیم اما در بعضی از چهارراه و میادین افرادی جمع شدند و او هم سخنرانی کرده و الان هم انتخابات به خوبی پایان می‌یابد ومردم هم دروغ این شخص را دانسته و می‌دانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات