خبرهای داغ:
رئیس ستاد انتخابات استان همدان خبر داد

تعیین 1261 شعبه اخذ رأی در سطح حوزه‌های انتخابیه استان همدان

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه 1261 شعبه اخذ رأی در سطح حوزه‌های انتخابیه تعیین شده است، افزود: 504 شعبه شهری و 757 شعبه روستایی در سطح استان پیش‎بینی شده است که از این تعداد 343 شعبه سیار و 918 شعبه ثابت هستند.
کد خبر: ۸۶۴۲۵۳۱
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدابراهیم الهی‌تبار عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رسانه‌های استان در فضای مجازی و حقیقی برای شورآفرینی و دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات تلاش تأثیرگذاری داشتند اظهار داشت: فعالیت ستاد انتخابات استان همدان از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد و تا امروز که به پایان رقابت تبلیغات انتخاباتی نزدیک می‌شویم تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه این رویداد سیاسی سرنوشتساز اندیشیده شده است.

وی افزود: بیش از 20 هزار نفر به صورت مستقیم درگیر مسائل اجرایی انتخابات هستند که این افراد شامل عوامل اجرایی، نظارت، نیروهای امنتی، بازرسی، دستگاه‌ها و نهادهایی اجرایی می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه از 14 داوطلبی که برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کردند از این تعداد 4 کاندیدا وارد عرصه رقابت انتخاباتی شدند، بیان کرد: 296 نفر در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند که از این تعداد 203 وارد عرصه تبلیغات انتخاباتی شدند.

وی تصریح کرد: از مجموع 203 نفری که در حوزه‌های انتخابیه استان همدان کاندیدا شدند تاکنون 56 نفر انصراف دادند و 4 نفر از حوزه انتخابیه از استان همدان خارج و 4 نفر نیز به حوزه انتخابیه استان وارد شدند.

الهیتبار با بیان اینکه در حال حاضر 162 نفر برای اجرای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان همدان حضور دارند، گفت: از این تعداد 47 نفر در حوزه انتخابیه همدان و فامنین، 42 نفر در ملایر، 16 نفر در نهاوند، 10 نفر تویسرکان، 15 نفر در رزن، 8 نفر در اسدآیاد و 24 نفر در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ در عرصه رقابت باقی ماندند.

وی عنوان کرد: تمام تمهیدات لازم اعم از عوامل انسانی، امکانات و تجهیزات و شبکه‌های ارتباطی و زیرساختی برای برگزاری انتخابات و رأی گیری انجام شده است و تعرفه‌ها و صندوق‌های رأی در اختیار حوزه‌های رأی‌گیری گذاشته شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه 1261 شعبه اخذ رأی در سطح حوزه‌های انتخابیه تعیین شده است، افزود: 504 شعبه شهری و 757 شعبه روستایی در سطح استان پیشبینی شده است که از این تعداد 343 شعبه سیار و 918 شعبه ثابت هستند.

وی تصریح کرد: از مجموع 25 فرایند انتخابات، 23 فرایند مکانیزه انجام می‌شود و تنها اخذ رأی و شمارش آرا به صورت دستی است در این راستا تمام شعب ثابت استان به سامانه جامع انتخابات و ثبت‌احوال متصل هستند.

الهیتبار با تأکید بر اینکه هنگام رأی‌گیری از افراد همراه داشتن شناسنامه الزامی است، اظهار داشت: با درج کد ملی افراد واجد شرایط رأی از وقوع تخلفات انتخاباتی شامل تکرار رأی و جعل شناسنامه جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 441 هزار و 976 نفر واجد شرایط رأی دادن در استان همدان وجود دارد، افزود: بر اساس آمار افراد واجد شرایط رأی که از سوی ثبتاحوال استان همدان اعلام شده است 75 درصد جمعیت استان میتوانند رأی دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به تخلفات انتخاباتی گفت: 680 مورد تخلف انتخاباتی در سطح استان گزارش شده است که مورد تذکر، جمع‌آوری و برخورد قرار گرفته است.

وی افزود: 300 مورد مربوط به نصب بنرهای غیرمتعارف، 50 مورد تبلیغات زودهنگام، 313 مورد نصب پوستر در اندازه‌های غیرقانونی بوده است و یک مورد نیز ناهنجاری در شهرستان اسدآباد گزارش شد که عاملان آن دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

الهیتبار نصب بنر در خارج محدوده ستاد انتخاباتی، ایجاد آلودگی صوتی، نشر و توزیع بیانیه و عکس‌هایی در سایزهای غیرقانونی، راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی را از عمده‌ترین تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های استان همدان برشمرد و عنوان کرد: برخی از افراد متخلف در حیطه انتخابات بازداشت شدند و توسط مراجع قضایی برای آنها پرونده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه از 8 صبح فردا تبلیغات انتخاباتی برای کاندیدای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ممنوع است، تأکید کرد: اگر کاندیدایی تا صبح فردا تا پایان اخذ رأی تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی داشته باشد توسط مسئولان امر مورد برخورد و پیگیری قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با تأکید بر اینکه تمام مقدمات کار برای انتخابات 8 صبح هفتم اسفند آماده است، گفت: زمان رأیگیری انتخابات از 8 صبح روز جمعه تا 6 بعدازظهر به مدت 10 ساعت ادامه دارد و تمدید زمان رأیگیری با دستور وزیر کشور و درخواست استان‌‌ها اعلام می‌شود.

وی افزود: تا زمانی که زمان رأیگیری به اتمام نرسد در هیچ یک از شعب اخذ رأی حوزه‌های انتخابیه شمارش آرا آغاز نمی‌شود.

الهیتبار با بیان اینکه داوطلبان باید 25 درصد آرای صحیح مأخوذه را به خود اختصاص دهند، بیان کرد: طبق قانون کاندیدایی که با تشابه اسمی در یک حوزه انتخابیه روبهرو باشند آرای مأخوذه بین آنها تقسیم می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار