"حضور در انتخابات موجب افزایش همبستگی و انسجام ملی می‌شود"

پست نمایندگی عرصه خدمت و امانتی در دست نمایندگان است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: رقابت باید با اخلاق همراه باشد، رقابت همراه با تخریب و هتک حرمت و توهین نباید در عرصه انتخابات و تبلیغات انتخاباتی ورود پیدا کنند و بدانند که پست نمایندگی عرصه خدمت و امانتی در دست نمایندگان است.
کد خبر: ۸۶۳۹۶۵۸
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هقفته شهرستان اراک ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی اظهار داشت: بحث امامت و ولایت یکی از مهم‌ترین مباحثی است که در قرآن بارها بر آن تاکید شده و مکرر از این الفاظ یاد شده استف الفاظی که مفاد امامت را می‌رساند و صدها بار نیز کلمه ولایت در قرآن آمده است.

وی با اشاره به واقعه غریر خم افزود: پیامبر عظیم شان اسلام حضرت محمد(ص) در غدیر حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین بر حق خود معرفی کرد که نشان از بحث امامت و تائید حضرت علی(ع) از سوی خداوند متعال برای هدایت جامعه مسلمانان در آن دوران دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: جالب این است که کلمه امام و ائمه در قرآن دوازده مرتبه تکرار شده، مصداق بارز بحث امامت حضرت ابراهیم(ع) است که با توجه به اینکه حضرت ابراهیم(ع) بر عهد و پیمان خود با پروردگار متعال ماند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی گفت: حضرت ابراهیم(ع) در برابر خواست پروردگار تسلیم و راضی بود مقام تسلیم بالاترین مقامی است که در تصور نمی‌گنجد، در ایه 186 سوره بقره خداوند متعال می‌فرمایند مقام ولایت را خود به ابراهیم دادم و این نشان از این دارد که امر ولایت و امامت از سوی خداوند متعال به آنان که برگزیده هستند داده می‌شود، یکی از گلهای باغ حضرت ابراهیم(ع) حضرت یوسف است.

وی افزود: دو نمونه امام در طول تاریخ داریم یکی امام ذلالت و دیگری امام هدایت است، فرعون نمونه امام جاه طلب، مغرور، متکبر، زیاده‌خواه و جاهل است که نمونه آن همیشه در تاریخ بشریت وجود داشته است، تقریبا 300 روایت درباره امامت نقل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در اراک به منظور گسترش اندیشه‌های و باورهای دینی در جامعه و تعمیق این مفاهیم به نسل جوان مجتمع خاتم‌النبیاء احداث شد که ذخیره دنیا و اخرت خواهد بود چراکه طلبگی امری مهم است از این جهت که روحانیت با فضیلت به عنوان شاگردان مکتب امام زمان(عج) و مشعل فروزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به نقش روحانیت در حفظ نظام اسلامی گفت: حضور این قشر از جامعه در تمام عرصه‌های مختلف کشور همواره چون چراغی فروزان نقشه‌های شوم بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی را برهم زده است.

وی افزود: همت‌های بلند و اراده پولادین اصول طلبگی است، جامعه روحانیت باید با الگوگیری از علمای بزرگ معاصر از قبیل شیخ فضل‌الله نوری، آیت‌الله مدرس، شیخ عبدالکریم حایری، آیت‌الله بروجردی و امام راحل، روحیه مجاهدت را در خود تقویت کرده و با جان و دل از ارزش‌های دین مبین اسلام صیانت کنند.

طلبه امام زمان(عج) بودن یعنی پاسداری از حریم اهل بیت(ع)

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: روحانیون وارث مکتب اسلام هستیم و بایستی برای فرداهای کشور و مبارزه با جبهه استکبار سرداران و فرماندهان توانمند تربیت کنیم پس جوانان خود را تحصیل در حوزه‌ها تشویق کنیم و نسلی را تربیت سازیم که با خدای خود معامله کنند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: طلبه امام زمان(عج) بودن یعنی پاسداری از حریم اهل بیت(ع)، جامعه روحانیت محور وحدت ‌و همگرایی ‌میان نیروهای انقلابی است.

وی ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت زهرا(س) افزود: حضرت فاطمه(س) دنیایی از معرفت، عشق، اخلاص، الگو بودن و الگوسازی بودند و و اگر بخواهیم در میان مردان عالم پس از پیامبر(ص) شاخص‌ترین فرد را نام ببریم حضرت علی(ع) است و در میان بانوان شخصیتی به عظمت و معنویت حضرت زهرا(س) نمی‌یابیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر از سخنان خود با توجه به یحث انتخابات تصریح کرد: دو مسئله درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بسیار مهم است یکی حضور حداکثری مردم که برای این مظنور افراد واجد شرایط از حضور دریغ نکنند، رای هر کدام به منزله حفظ آرمان‌های حضرت امام راحل و شهدا است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در ادامه گفت: حضور حداکثری در انتخابات زمینه‌ساز استحکام هر چه بیشتر ساختمان عظیم انقلاب و نظام اسلامی بوده که با این حضور پشتیبانی خود را از نظام و انقلاب در عرصه‌های جهانی به نمایش گذاشته و همراهی خود را نشان دهیم.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توانسته با وحدت و انسجام امروز به عنوان یکی از کشورهای صاحب نفوذ در دنیا شناخته شود و دنیا باید بداند که ملت ایران با گذشت 37 سال از انقلابی که کرده‌اند همواره از این نظام پشتیبانی و با آن همراهی می‌کنند.

صحنه انتخابات نباید به صحنه انتقام‌گیری‌های شخصی تبدیل شود

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: علیرغم مشکلات و با تحمل تمامی سختی‌ها این همراهی را همچنان ادامه خواهند داد و همواره عظمت آفرینی خواهند کرد و با حضور خود در این انتخابات بار دیگر قدرت ایمان، اراده و وحدت خود را نشان می‌دهند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به انتخاب افراد اصلح از سوی مردم گفت: انتخاب اصلح رکن مهمی در دست یافتن به بهترین نتیجه از انتخابات بوده چراکه اعضای مجلس خبرگان باید حساس‌ترین تصمیمات را اتخاذ کنند و این امر می‌طلبد که در انتخاب آنان دقت بسیاری را بکار بریم.

وی افزود: این دقت در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید لحاظ شود چراکه آنان نیز در جایگاه بسیار مهمی قرار می‌گیرند و یک نماینده کارآمد و اصلح می‌تواند نقش بسیار موثری را در دستیابی به اهداف استان و کشور خود ایفا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: رعایت اخلاق در بحث انتخابات از سوی کاندیداها باید مورد توجه قرار گیرد و سعی کنند تا رقابت همواره با رفاقت باشد و به تخریب و هتک حرمت و توهین نباید در عرصه انتخابات و تبلیغات انتخاباتی ورود پیدا کند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر لزوم حفظ سلامت انتخابات گفت: نیروهای اتظامی و دستگاه‌های امنیتی باید به خوبی در این حوزه نقش آفرینی کرده و اجازه ندهند که آرامش استان مرکزی که استانی آرام است صحنه منفعت طلبی برخی افراد شده و زمینه ایجاد فتنه در آن فراهم شود.

وی افزود: مردم هوشیار استان مرکزی اجازه نمی‌دهند دشمنان و ایادی آن‌ها از این فضای آرام به نفع خود سود جسته و فتنه انگیزی کنند، شخصا خود در مقابل هر حرکتی که بخواهد فتنه‌ای را رقم زند می‌ایستم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: پست نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان عرصه خدمت و امانتی در دست نمایندگان است و باید به افرادی لایق و امین سپرده شوند و آنان این بار امانت و تکلیف را به نحو احسن ادا کنند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: همدلی و وحدت را در عرصه انتخابات حفظ کنیم و انتخابات بایستی عاملی برای انسجام بیشار باشد نه اینکه عده‌ای از این فرصت سوء استفاده کنند.

وی ضمن گرامیداشت روز مهندس گفت: مهندسان نباید تنها به داشتن عنوان مهندس بسنده کنند، این قشر باید به حوزه تحقیقات کاربردی، پایلوت و جهادی وارد شده و به تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور کمک کنند. اقتصادی که باید درونگرا و برون‌زا بوده و متکی به پتانسیل‌های سرشار کشور باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات