افزایش 5 برابری تلفات دامی در اثر ابتلا به تب برفکی

مدیرکل دامپززشکی استان مرکزی گفت: از دی‌ماه که گزارشاتی مبنی بر شیوع تب برفکی در استان ارائه شد تاکنون شاهد افزایش 5 برابری آمار نسبت به روزهای نخست بوده که کنترل بیماری نیازمند تامین اعتبار است.
کد خبر: ۸۶۳۶۹۳۵
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷

دکتر محسن شانقی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به شیوع تب برفکی در استان اظهار داشت: متاسفانه آمار شیوع تب برفکی نسبت به زمان شیوع بیماری 5 برابر افزایش داشته است.

وی افزود: کنترل بیماری نیازمند تامین اعتبارات لازم برای واکسیناسیون و اقدامات لازم برای ضدعفونی و قرنطینه است که در این راستا درخواست تامین اعتبار به استانداری مرکزی ارائه شده که در صورت تخصیص اعتبار لازم کنترل شرایط ساده‌تر می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: بیش از 200 رأس دام سبک و سنگین به دلیل شیوع تب برفکی تلف شده‌اند و در صورت شیوع بیشتر این بیماری به دلیل کمبودهای موجود، کنترل شرایط را از دست خواهیم داد.

شانقی با اشاره به اعلام گزارشات اولیه از شیوع تب برفکی گفت: گزارش وجود مواردی از ویروس تب برفکی از دی‌ماه در برخی نقاط استان به ثبت رسید به طوری که در حال حاضر حدود 20 کانون در استان درگیر این ویروس بوده و اراک، خمین، فراهان، ساوه و زرندیه بیشتر از نقاط دیگر استان درگیر هستند.

وی افزود: راه مقابله با این ویروس انجام واکسیناسیون و کنترل انتقال و جابجایی دام بوده که متاسفانه کمبود واکسن در استان جدی بوده و با توجه به کمبود شدید واکسن برای دام‌ها امکان کنترل بیماری به سختی وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات