خبرهای داغ:
از سوی بسیج دانشجویی فارس،

جشنواره ادبی، هنری دانشجویان فارس برگزار شد

جشنواره ادبی، هنری دانشجویان استان فارس با عنوان ققنوس به همت بسیج دانشجویی این استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۶۳۷۶
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
جشنواره ادبی، هنری دانشجویان استان فارس با عنوان ققنوس به همت بسیج دانشجویی این استان برگزار شد.

کاظم اسماعیلی شعار مدیر هنر و رسانه ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: شناسایی، معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تخصصی هنری و شکوفایی استعدادهای هنری دانشجویی با استفاده از بستر بسیج دانشجویی در راستای تأثیرگذاری بر فضای فرهنگی، هنری جامعه را اهداف برگزاری جشنواره ادبی، هنری و رسانه‌ای ققنوس است.

وی افزود: این جشنواره در قالب‌های هنری، ادبی، موسیقی، سینمایی و نشریات برگزار شد و موضوع فعالیت‌ها نیز در محورهای امر به‌ معروف و نهی از منکر، جمعیت، دجال‌واره، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی، دانشجو و آرمان های انقلاب بود.

مدیر هنر و رسانه ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه هنرهای نگارشی شامل شعر، داستان و...، هنرهای تجسمی شامل نقاشی، طراحی، کاریکاتور و...، هنرهای تصویری شامل فیلم، مستند، انیمیشن و...، هنرهای نمایشی شامل تئاتر، تعزیه خوانی و... و هنرهای آوایی شامل سرود، تواشیح، موسیقی و... از بخش های جشنواره ققنوس بود اضافه کرد: عرصه ادب و هنر از عرصه های گسترده فرهنگی است که می‌توان با شناسایی استعدادها، آموزش، تشویق و ایجاد رقابت در نسل جوان و علاقه مند دانشجو آن را شکوفا کرد و جهت داد.

 

اسماعلی شعار بابیان اینکه نقش دانشجو در پیشبرد فرهنگ و هنر جامعه و اعتلای فرهنگی هنری و جریان‌سازی در این زمینه حائز اهمیت است، ادامه داد: جشنواره ادبی هنری دانشجویان فارس در راستای ایجاد همسویی و همدلی میان هنرمندان و فعالان فرهنگی دانشجو در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی و ایجاد انسجام و تأثیرگذاری بر فضای فرهنگی و هنری کشور برگزار شد.

دبیر جشنواره ادبی هنری و رسانه ققنوس تصریح کرد: عرصه ادب و هنر از عرصه های گسترده فرهنگی است که می‌توان با شناسایی استعدادها، آموزش، تشویق و ایجاد رقابت در نسل جوان و علاقه مند دانشجو آن را شکوفا کرد و جهت داد.


اسماعیلی شعار گفت: رسالت بسیج دانشجویی در این مسیر همراه کردن تخصص و تعهد انقلابی در بین دانشجویان است که این جشنواره در جهت ایجاد همسویی و همدلی در میان هنرمندان و فعالان فرهنگی دانشجو در راستای ارزش های انقلاب اسلامی و ایجاد انسجام و تاثیرگذاری بر فضای فرهنگی و هنری کشور، هرساله با مشارکت همه دفاتر و پایگاه های بسیج دانشجویی برگزار می شود.

در این برنامه حسن شمشادی، خبرنگار صدا و سیما اعزامی به سوریه و سعید گودرزی رئیس شورای عالی سازمان بسیج هنرمندان فارس سخنرانی کردند.

تجلیل از نفرات برتر جشنواره، اجرای سرود و تواشیح از دیگر برنامه های مراسم اختتامیه این جشنواره بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها