خبرهای داغ:
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در تبريز:

توسعه پایدار با شاخص های محیط زیست محقق مي شود

کد خبر: ۸۶۳۵۱۳۴
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست شورای شهر آذربايجان شرقي گفت: شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم با تعهد و برنامه های دانش بنیان می تواند مشکلات شهری را مدیریت و موجب توسعه پایداری -که با شاخص های محیط زیست سازگار است-، شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، معصومه ابتکار با بيان اينكه توجه به محیط زیست از اولویت بالایی برای دولت تدبیر و امید برخوردار اس، افزود: دولت یازدهم به اصل شوراها و حضور و دخالت مردم در مدیریت محلی و شهری معتقد بوده و توجه به محیط زیست به طور عملي در سیاست ها و برنامه های دولت قابل مشاهده است.

ابتكار با اشاره به مسئله آلودگي هوا در كلانشهر ها، خاطر نشان کرد: اقدام هاي لازم برای کاهش آلودگی هوا از جمله ارتقا کیفیت سوخت و عرضه بنزین یورو 4، نظارت بر صنایع و اجرای استاندارد یورو 4 در صنعت خودرو و حذف مازوت از نیروگاه ها انجام شده است.

وي ادامه داد: کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ برنامه مصوب دولت است كه در آن، سهم شورای شهر و شهرداری ها مشخص شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاكيد به اينكه باید برنامه‌های کاهش آلودگی هوا با جدیت دنبال شود، افزود: از اولویت‌های مهم دولت يازدهم، موضوع محیط زیست است كه به اين موضوع، نگاهی علمی و دقیق دارد.

معصومه ابتکار با توجه به شرايط پسابرجام، اظهار داشت: مدیریت پسماند در شرایط پسا پرجام فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم می کند كه با آموزش مردم و تولید انرژی، مدیریت پسماند توجیه اقتصادی دارد.

معصومه ابتکار تصريح كرد: سرمایه گذاری در حمل و نقل عمومی و بهینه سازی مصرف انرژی و انرژی های نو و معاینه فنی موتورخانه های داخل منازل از جمله طرح هایی است که توجیه اقتصادی داشته و با اراده مقامات محلی میسر می شود.

وي با توجه به اقدام هاي صورت گرفته براي احياي درياچه اروميه، بيان داشت: همه اهداف برنامه‌های احیا دریاچه ارومیه با هدف بازگشت آب به دریاچه است كه در اين زمينه، مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه دنبال می شود.

ابتكار با اذعان به اينكه یشترین تاثیر گرد و غبار ناشی از دریاچه ارومیه در تبریز منعکس خواهد شد، ادامه داد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب آبی در کشور، باید برداشت آب و کشاورزی در کشور به صورت عاقلانه انجام شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار