خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

رهبری و امدادهای غیبی عوامل پیروزی انقلاب اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: ایمان به خدا، وحدت توحیدی، رهبری و امدادهای غیبی عوامل پیروزی انقلاب اسلامی است و این ویژگی‌های انقلاب اسلامی مردم ایران را نسبت به سایر انقلاب‌های جهان متمایز کرده است.
کد خبر: ۸۶۳۰۲۹۲
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسمی که به‌منظور گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر در شهرستان الوند برگزار شد، به چهار ویژگی انقلاب اسلامی ایران و تفاوت آن نسبت به انقلاب‌های دیگر جهان اشاره و اظهار کرد: "ایمان و عقیده مردم به خدا، نبوت، قرآن، ولایت و امامت" یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی مردم ایران بود که آن را نسبت به سایر انقلاب‌های جهان متمایز کرده است.

 وی در این خصوص ادامه داد: مردم به خوبی درک کرده بودند که سیاست‌های اتخاذ شده از سوی رژیم شاه در مقابل دین و خدا قرار دارد و اقداماتی که آن رژیم انجام می‌دهد آخرت مردم را به تباهی می‌کشاند و اگر شاه حرفی از ائمه اطهار (ع) به میان می‌آورد به خاطر مطامع دنیوی است؛ اما مردم به آخرت اعتقاد و به عدل اجتماعی باور قلبی داشتند.

 امام‌جمعه قزوین "وحدت" را ویژگی دوم انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: زمانی که مردم مؤمن ایران به این نتیجه رسیدند که این حکومتی نیست که ما باید داشته باشیم و در این خصوص در مساجد مشورت کردند و از بیانات علما استفاده نمودند، به وحدت رسیدند و وحدت آن‌ها وحدتی توحیدی بود.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به تشریح وحدت توحیدی پرداخت و تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم به‌جای این‌که ما را به وحدت دعوت کند، به توحید دعوت کرده است و اعتقاد به توحید، وحدتی ماندگار و ناگسستنی در میان مردم ایجاد می‌کند و امام خمینی (ره) نیز ما را به چنین وحدتی دعوت کردند.

 وی "رهبری" را عامل سوم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران معرفی و تأکید کرد: رهبر انقلاب اسلامی ایران را انسانی الهی، خدایی و خودساخته برعهده گرفت و سخنانش موجب تحول در میان مردم شد و در نهایت انقلاب به پیروزی رسید.

 آیت‌الله عابدینی در این خصوص ادامه داد: خداوند متعال مودت کسانی را که واقعاً ایمان آورده و عمل صالح انجام می‌دهند را در دل مردم قرار می‌دهد و امام (ره) نیز از این ویژگی بهره‌مند بودند و مردم به خاطر خدا و تبعیت از رهبری توانستند پیچ‌های دشواری از جمله جنگ تحمیلی و فتنه‌ها را پشت سر بگذارند.

 امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: زمانی که مردم به ویژگی‌های "ایمان به خدا"، "وحدت" و "رهبری" اعتقاد پیدا کردند و به آن عمل کردند، خداوند عامل "امدادهای غیبی" را به کمک مردم آورد و این مهم در نتیجه انقلاب ایران را به پیروزی رساند.

 وی اذعان داشت: عامل "امدادهای غیبی" پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در مقاطع مختلف به یاری ملت ایران آمد و در جنگ تحمیلی، کودتاها، فتنه‌ها و در ماجرای طبس دشمنان را ناکام گذاشت.

 نماینده ولی‌فقیه با بیان این‌که با وجود رهبر معظم انقلاب هرگز خلاء در کار انقلاب به وجود نیامد، افزود: سرمایه‌های به وجود آمده انقلاب اسلامی، پس از رحلت امام (ره) با قدرت و صلابت حفظ شد و این مهم به برکت رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب به‌دست آمد.

 1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها