رئیس نظام صنفی کشاورزان آذربایجان شرقی:

تخصیص پنج درصد عوارض محصولات کشاورزی به بیمه کشاورزان

خبرگزاری بسیج: رئیس نظام صنفی کشاورزان، آب و منابع طبیعی آذربایجان شرقی از تخصیص پنج درصد از عوارض کل محصولات وارداتی مرتبط با بخش کشاورزی به بیمه اجتماعی کشاورزان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۶۷۱۷
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عطاالله هاشمی با اشاره به فعالیت مناسب کمیسیون کشاورزی در استان بیان کرد: بزرگترین مشکل بخش کشاورزی مربوط به بیمه تامین اجتماعی کشاورزهاست.

وی اظهار کرد: بیمه تامین اجتماعی کشاورز به مراتب بهتر از یک کارمند بخش دولتی است چراکه خود کشاورز به عنوان کارفرما به همراه 15 نفر کارگر با نرخ تخفیف ماهیانه 37هزار مشمول بیمه می شود.

رئیس نظام صنفی کشاورزان با اظهار تاسف از اینکه سالانه بیش از 10میلیارد و 900 میلیون دلار واردات محصولات کشاورزی به کشور داریم، خاطرنشان کرد: هدف ما تا پایان سال 96 این است که همه کشاورزان شاغل عضو نظام شغلی شوند چراکه این عضویت موجب احساس آرامش در انجام فعالیت های کشاورزان می شود.

هاشمی با نوید به کشاورزان ادامه داد: بر اساس بند «د» تبصره 11 قانون بودجه، کلیه وام های بانکی بخش کشاورزی که دچار آفات یا حوادث غیر مترقبه شده اند به مدت سه سال اعطا می شوند که بدون دیرکرد، جریمه و سود بانکی توسط بانک مرکزی به همه بانک ها ابلاغ شده است.

وی با اظهار عدم آگاهی کشاورزان تاکید کرد: اخیرا معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری 1200میلیارد تومان وام کم بهره برای همه فعالیت هایی که منجر به تولید و یا اشتغال در مناطق روستایی شود اختصاص داده است که در مناطق روستایی سه درصد و در مناطق روستایی مرزی بدون سود می باشد که پس از پنج سال از بهره برداری قسط بندی می شود.

ارسال نظرات